Norrskata

Publicerad 2015-05-28 10:44:11 i Allmänt,

Hello! Helgen firade vi i Norrskata hos Minéas gammelmommo. Hur mysigt som helst! 
Vi fick bara mat framför näsan helatiden, vilket ju alltid är lyx. Vödret var också på vår sida så vi fick njuta av sol och värme. Vi gick till bryggan för att fiska, men utan resultat. Tänkte ta hem åt katterna lite fisk (det är det bästa dom vet). Tyvärr blev dom utan, så fick fara via butiken och köpa fryst sej åt dem istället, vilket dög precis lika bra hehe. På kvällen såg vi förståss också på eurovisionen. Grattis Sverige till vinsten. Visst var Sveriges låt riktigt bra, men tror nog min favorit ändå var Israel. Hur snygga var liksom inte bakgrundsdansarna där då? Nam. Låten var ju förståss också bra. Jätte lyckad helg hade vi! Måste ta om det här!
 
 
Hurraa! Nu har Minéa varit helt och hållet blöjfri i en vecka! (t.o.m på natten) Så himla skönt att itne behöva hifla med någo blöjor helatiden. Hon vaknar duktigt på natten och sätter sig på pottan om hon behöver. Tänk vad stor min lilla bebis blivit! Vi började bara låta henne kisa ner sig i sängen på natten då vi lämnade bort blöjan. Hon tyckte ju inte det var roligt när hela sängen blev böt + trosorna. Man fick nog ha tålamod för det kom så mycket byk helatiden, och varje dag måsta vi byta sängkläder. Till slut efter några dagar så förstod hon att vakna upp när hon behöver på wc. Nästa projekt blir väl tutten, vilket som kan bli lite av en utmaning! 
 
 
Snart blir det att fara på jobb... Minéa hade feber i några dagar så hon stannar hemma idag. R slutar tidigare så kör jag henne påvägen till jobbet till honom. Skulle inte alls orka på jobb....... Har ännutill morgontur i morgon, så himla jobbigt att fara på morgontur efter kvälsstur. Skulle helst alltid jobba morgonturer. Ska nu jobba 5 dagar, sen en dag ledigt. Efter det ännu 2 dagar jobb och sen får jag 3 dagar ledigt Fredag, Lördag, Söndag! Gud vad jag väntar, ska bli så himla skönt! Den helgen har min lillebror kalas så vi ska till Ekenäs <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela