Morsdag

Publicerad 2015-05-11 10:42:23 i Allmänt,

På Fredagen var vi och se på lägenheten. Den var ganska fin o sådär, men vi är ändå inte säkra om vi vill ha den. Eller ja hyra den. Vi funderade på om det ändå är bättre att försöka ta lån sen i snar framtid och köpa oss något eget. Så att pengarna inte bara blir bort kastade, vilket dom ju egentligen blir då man hyr.
Skulle vara såå bekvämt att få göra precis vad man vill där man bor. Vill man måla en vägg, så gör man det. Istället för att måsta höra med nån hyresvärd först. Himla jobbigt.
Vi kom med R till ett gemensamt svar: vi försöker få lån istället för att hyra något nytt.
 
Var så himla skönt att ha veckoslutet ledigt! På Fredagen körde vi till Ekenäs för att spendera helgen där. 
På Lördagen åkte jag och min syster till plaza i Salo för att shoppa lite, jag köpte morsdagspresent åt mamma + lite leksaks kastruller med mat åt Minéa, så hon får kocka lite ;) Min syster köpte en klänning till sin skolavslutning + mordagspresent också. Vi åt på Hesburger och hade en helt trevlig dag tillsammans! Har inte varit ensam någonstans med min syster på jätte länge, så det gjorde bara gott för oss båda ! :) 

På Söndagen firade vi morsdag, min pappa hade lagat lyx morgonmål. Minéa hade lagat ett fint halsband av trolldeg åt mej <3 fick också en popcorn skål! :) Hade en mycket trevlig helg ivarjefall.
 
 
Snart på jobb igen då.. Orken är noll. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela