Skolavslutning

Publicerad 2014-05-28 20:32:41 i Allmänt,

Alltså kan ni tänka er att min lilla baby ska börja på dagis nu på Måndagen? Det kan inte iallafall jag!
Skulle inte alls vilja lämna henne där, men det gör säkert bara bra för henne. Kanske hon t.o.m kommer att trivas jätte bra, vem vet? Jag har nu varit med till lekiset i 2 dagar för att bekanta oss med stället och personerna. Hittills har det inte direkt varit någon sucess. Utomhus på gården trivs Minéa hur bra som helst men direkt hon far in blir hon jätte olycklig. Personalen verkar ivarjefall helt okej! :) 
 
Igår var vi också på 1,5 års granskning. Vi fick så mycket beröm därifrån att huhhuuu. Minéa växer längs högsta kurvan. Hon är faktiskt jätte lång för sin ålder. Typ 2-3 åringarna på hennes dagis är mycket mindre. Hon kan ockå tala väldigt duktigt för sin ålder. Hon är helt jätte smart och kan massa saker! De andra i Minéas ålder på dagiset tex är helt som små babysar ännu. Kan inte typ säga något annat än på "baby språk" 
Läkaren sa att Minéa är i utvecklingen som en 2-2,5 åring. Det är ganska mycket. Hehe. Jaja, hon är så duktig <3 Kanske hon någon dag får helt jätte bra jobb och försörjer sin mamma och pappa ;) 
Minéa väger nu 13,4 och e 88,2 cm.. :D
 
 
 
Igår träffade vi också Miksu. Vi sökte en avslutningsklänning åt mej. Efter väldigt många fula klänningar hittade jag en jag ville ha! Den var kanske inte sådär super snygg, men en såndär som man kan använda lite när som helst :) Kanske liiite mera mot fest sidan! Vi var också och åt på ett ställe i Hansa (åbo) minns inte vad det heter men fy vad äcklig sallad dom hade! 
 
Idag var det skolavslutning. Klassen jag gick med i en period blev färdiga med skolan. Samt många andra förståss. Det kändes nog lite konstigt igen. Jag blev som sagt inte ännu färdig. Blir det hoppeligen i Februari. Ivarjefall så var det ju min sista avslutning så det var ju lite synd. Nu när nästan alla far som jag gått med i skolan så börjar jag känna mej väldigt ensam... Vill inte ha en jävla period i skolan ännu... Skulle lika bra kunna bara ha praktik, skulle kännas mycket bättre då, men den där ena lilla perioden ska förstöra allt. Blä för det! 
Men helt kul var det att träffa människor idag :) Hann tyvärr inte träffa hela klassen för vi som inte blir färdiga hade inte någon aning vart vi skulle träffas. När vi kom dit hade typ alla farit. höh. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela