En vanlig dag i bilder

Publicerad 2014-05-03 09:33:30 i Allmänt,

Vår dag igår såg ungefär ut såhär:
Minéa vaknade först och lekte lite för sej själv i kanske en halv timme, klockan 9 väckte hon också mej med såhär söta miner
 
Vi såg en stund på shaun the sheep, sen fixade jag morgonmål åt oss.
 
Morgonmål!
 
Snabbstädade lägenheten som ser ganska hemsk ut.
 
Vi ska fixa oss färdiga för dagen!
 
Robin sover ännu
 
Minéa e klar.
 
Robin vaknar
 
Kramstund <3
 
Spela lite Sly Cooper på ps3
 
Till Butiken och handla mat! Först Lildl, sen prisma
 
Hemma igen. Nu börja laga mat
 
Minéa norpar av maten! Nam nam tycker hon.
 
Nu äta mat! Kokta knackkorvar med ost, Pastasallad med pesto, lime, gurka, tomat, äppel, färsk basilika, olja och kryddor, JordgubbsHalloumi sallad med vårlök, gurka samt avocado. 
 
Dagssömn, jag somnade också. Hehe. Vi sov kanske 2,5h? 
 
Vakna!
 
Klä på oss utekläder.
 
I Kuppis parken och leka :D (Seikkailupuisto)
 
Glasspaus, Minéa åt sin första glass portion ;)
 
Åka Runt i Åbo lite och titta.
 
Tv, Middag och lekstund! Middag: Rester, sånt vi hittar i skåpen :D
 
Kvällstvätt
 
Minéa får pyjamas och nattmjölk, sen far hon och sover.
 
Jag och Robin äter popcorn som vi doppar i smält choklad, nam. Vi dricker också halppis cokis och ser på massa avsnitt av serien heroes, sen far vi också och sover. 
 
Har varit helt jätte mysko väder idag, Det har snöat, haglat, regnat och varit full sol. Alltså ibland undrar man nog med vädret i Finland... :D
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela