Medeltida marknaden

Publicerad 2014-06-29 18:56:02 i Allmänt,

Åh, vad skönt det har varit att ha veckoslut! Nu när jag äntligen hade veckoslutet ledigt hade vi turen att det även var soligt och fint ute! Jag tycker vi har hunnit med massor. På Fredagen träffade jag Jenny. Vi gick lite omkring på stan och man funderar nog att det är en vädigt konstig stad jag just nu bor i. Herregud vad det finns konstigt folk. Pissar i busshållplatsen så alla ser, Alkoholister som strider och kastar vinflaskor på varandra, små ficktjuvar som springer iväg från en man som springer efter, eller vad han nu gjort. Polisen hämtade ivarjefall honom när han blev fast. Var ivarjefall kul att träffa Jenny<3
På kvällen såg jag och Robin på Bones och så överraska Robin mej med choklad, till det drack vi rödvin. Mys. 
 
På Lördagen for vi på medeltida marknaden som var här i Åbo. Det var så hima mycket folk där att man knappt kunde se någonting. Fast kul hade vi! Robin köpte åt sej en Ost-Älg korv, som har var väldigt stolt över... Haha fy, hela kylskåpet luktar den :D Åt mej köpte han ett Godispäron! Nams. Det var gott, men när Minéa som sovit vaknade och såg att jag hade något så gott bestämde hon sej för att äta resten.. heh.
 
 
Efteråt bjöd Robin oss på Amarillo mat, nam <3

Shit, Minéa börjar komma i trotsåldern. Hon har börja få såna närvsammanbrått att huhhuuuuu. Hon fick i amarillo utbrott 2ggr. Skriker som en stucken gris och sprattlar för fullt. Nåååh, det är bara att försöka hålla sej lugn. Sen säger hon "Nä" åt allt. Kommer säkert bli ännu värre här så småningom...:D
Trots allt, hade vi en super dag! 
På kvällen överraska Robin mej igen med mera choko och popcorn<3 Vi såg filmen The wolf of wallstreet. Jätte dålig film, usch då och LÅNG. Visste inte vad jag skulle ta mej till haha. Tur att det finns telefon och katter att mysas med istället.
 
Idag har Robin städat typ hela lägenheten jätte fint! Jag har kanske lite hjälpt till, ehhe. Diska, vikt kläder typ. Resten fixa nog Robin! 
Vi var till butiken där Minéa igen fick et utbrott. Jag är inte alls van att hon är sådär så man får ju helt chock. Måste nog bara vänja mej, för det här kommer fortsätta en god tid till..
Vi åt idag tortillas för att fira att vi fått lön! Eller ja, jag får imorgon min lön, men vi orkar knappast till butiken imorgon när vi ändå varit på jobb så vi åt det idag istället och resterna imorgon! (vi lagar alltid tortillas för 2 dagar framåt) 
Suuuuper gott! 
Till efterrätt åt vi jordgubbar med grädde. 
Efter Minéas utbrott i butiken har hon varit hur snäll som helst. Konstigt det där..
Har också hunnit lagat min hårsmet idag! Så nu är jag mjuk i håret igen, dock han jag inte ha den i tillräckligt länge, men det blev helt bra ändå. Hade lite hjälp av hårprodukter jag fått av Robins mamma. 
Nu ska Minéa börja lägga sej, så ska jag och Robin se på Bones!
 
Jaaaja, och imorgon var det jobb och dagis igen.. Har ingen aning när jag nästa gång har veckoslutet ledigt :( 

 

Kommentarer

Postat av: Ellie

Publicerad 2014-06-30 22:40:09

Låter som att lilla Minèa börjar komma in i trotsåldern! Have fun ;)

Svar: Japp, verkligen! haha, tack eller va man nu ska säga.. :D
Emilia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela