Lily & Lucy

Publicerad 2014-06-26 10:13:56 i Allmänt,

15.7.2011 hämtade vi Lily och Lucy från Nystad. 
Nån vecka före hade jag skrivit på kontraktet till min lägenhet i Pargas som jag skulle bo i på veckorna. Det var förståss bara en väldigt liten etta, men jag trivdes inte på internatet. Behövde ha mera utrymme för mej själv ochinte helatiden ha någon runt mej. Visst var det kul, men jag behövde egen tid, vilket man aldrig fick när man bodde på internatet.
Anyway, så ville jag inte ändå bo helt ensam. Så jag bestämde mej för att skaffa en katt. Kunde inte ens tänka mej leva utan husdjur då jag alltid haft djur i min omgivning. 
 
Hemma i Ekenäs hade vi just skaffat Macy. Var verkligen synd att skiljas från henne för jag fäste mej vid henne ganska mycket under sommaren. Därför behövde jag ännu mera en katt!
Världens sötaste voffsing<3
 
Hittade en annons på Västra Nyland (en tidning) där det var en familj som hade en kattunge som var grå. Vi ringde dit och sade att jag ville ha den, men att vi kunde hämta den först imorgon för att vi var på vår sommarstuga. Det var okej för dom och katte var ännu ledig. Jag blev helt jätte mega glad tills telefonen ringer igen. Det var samma man som hade kattungen som ringde. Han sa att dom gav kattungen till en annan för att dom knde hämta den direkt. Alltså vafan? Det var ju liksom lite fräckt?? Kunde inte ens vänta en dag.... Nåja jag blev så ledsen att jag började söka på tori.fi för att se om någon sålde/gav bort katter där. Kollade flere dagar utan något resultat. Var något tokigt med alla. 
Hittade sedan en annons där de sålde 2 hanar och 2 honor i Nystad. Jag hade inte så jätte stor skillna om jag ville ha honor eller hanar, fast var kanske lite nyfiken och se hur det var att ha honor, eftersom vi alltid haft hankatter hemma. 
Kommer ihåg att jag jobbade på Wii box den sommaren (ett bageri) så jag hade natturer. Var helt jätte slut. Ändå for vi på kvällen mot nystad. 
Där var en svartvit hane, en  grå hane och 2 spräckliga honor som såg typ likadanna ut. Tanten som hade katterna ville hellst inte sälja de spräckliga katterna skillt. Såg på den gråa hanen och tänkte ta den, för varför skulle jag ta 2 katter när jag bara skulle hämta en? Sen började jag fundera att honorna var nog sötast och väldigt speciella. Mamma och pappa tyckte också att jag skulle ta dom. Efter långt funderande tänkte jag att varöfr int? Dom har ju ändå sen sällskap av varandra då jag är i skolan. Så jag tog dom. Var så himla stolt över att jag hade fått 2 egna katter! Hur coolt var inte det?! Dock var dom väääldigt skygga i början och inte alls myssjuka. Undvek allt och alla. Men efter att jag gosat med dom några gånger och visade att jag inte var farlig så började dom lita på mej, men bara mej. Så höll det på länge. Nu är dom inte lika rädda. Inte Lucy iaf. Lily kan vara ännu väldigt skygg och kommer fram när hon själv vill, sen blir hon världes famn katt. Haha. Lucy sen igen föredrar att bli klappad om hon ligger bredvid, inte i famnen. Busiga var dom något fruktansvärt. Tur så har dom ivarjefall lite lugnat ner sej nu :D
Lucy 
Lily
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela