Hata åbo trafik

Publicerad 2014-06-02 11:07:00 i Allmänt,

Åh alltså shit vilken stressig morgon jag haft! Okej, den började helt lugnt, eftersom jag skulle föra Minéa till dagiset först till kl 10. Så vi gjorde oss klara i lugn och ro. Nåja så skulle vi starta, jag var helt jätte nervös när jag skulle lämna Minéa där. Ensam. Så jag glömde helt bort vägen dit.... Eller ja.. glömde svänga till höger vid ett ställe så jag körde alldeles för långt. Snurrade runt i Åbo säkert 45 min! Gissa om jag blev stressad?! Hade ingen aning om vart jag var,vart jag än vände och försökte komma rätt så blev det bara fel och värre. . Sen mittiallt var jag vid torget i åbo, då kännde jag iallafall igen mej, så jag beslöt för att köra hem tillbaka och starta pånytt. A jo, frsökte använda GPS också, men den var ju så duktig att den stannade helatide och visade inte hela vägen... Så den var inte till så stor hjälp. När vivar vid gården igen började GPS:en funka igen och jag körde rätt. Tur att vi hade startat i god tid, så vi blev inte så där jätte sena. Bara typ 20min sena. Usch vad jag avskyr att köra vid Åbo!
 
Var med Minéa på dagiset en stund. Hon fick mat nästan direkt och åt så duktigt. När hon hade ätit måsta jag lämna henne. Tårarna bara rann på Minéa och hon grät nästan så högt hon kunde. Hamnade själv faktiskt hålla emot tårana riktigt med våld, så Minéa inte skulle se att jag är ledsen. Körde hem igen (den här gången utan problem) och nu sitter jag vid soffan och väntar att tiden ska gå så jag kan fara på jobb. 
Vet inte alls hur jag skall orka vara på jobb ända till 21.30! Är så himla trött efter allt äventyrande.
 
 
                                                              
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela