Fräscha upp Håret lite

Publicerad 2014-06-09 10:53:16 i Allmänt,

Har nån ultra närvstärv på mitt hår nu för tiden. Skulle VERKLIGEN behöva till frissan! Mitt hår är slitet, torrt, utan färg typt och obekvämt. Att solen lyser på mitt hår gör ju saken inte heller bättre. Tycks bara inte finnas tid att fara till frissan.
Googlade lite och såg vad som kanske skulle kunna hjälpa lite mot mitt hår nu när det är så här. Hittade massa olika "recept" på hårinpackningar som man kan göra själv hemma. Förståss fanns det inte alla ingredienser så att jag fick ihop något av de som jag vill ha. Så jag fick lite improvisera. Läste igenom många recept och visste ungefär vad som var bra till vad i håret och sådär. 
Lagade min egen smet och den blev faktiskt jätte bra! Mitt hår är mjukt som bara vad! Måste kanske göra det här lite oftare.
 
Såhär ungefär gjorde jag:
 
 
1. Lagade smeten.
- ca 4 äggulor
- ca 1dl olivolja
- halv citron
- lite honung
(Läste att citron och honung är bra mot ljust hår, mina toppar är ju mjuka så why not?!)
 
Finns säkert 100st bättre recept på hur man gör det här, men jag gjorde det för första gången och jag blev nöjd! 
 
2. Mitt torra äckliga fluffpuff hår. Ser väldigt besvärad ut på bilden :D 
 
3. Smeta in smeten i hela håret. Mest i topparna. Fy vad det kändes äckligt 
 
 
4. Lade handduk runt huvudet och lät blandningen vara i håret ca 25 minuter.
 
5. Hoppade under tiden i badet med Minéa och tvättade bort sminket och lagade i ansiktet någon ansiktsmask som jag hade i ca 10minuter.
 
6. Tvättade bort smeten och ansiktsmasken. Efter att jag fått bort smeten från håret lade jag i lite scampoo.
 
 
7. Lade i mitt vanliga hår serum
 
8. Borstade igenom håret
 
9. Ju mer håret torkade destu mjukare blev det! Efter att håret var helt torrt och plattat kändes det helt jätte mjukt och fräscht! Fick också ägglukten bra bort! Nästa dag känns håret ännu mjukt, får se hur länge det varar! :)
 
Rekommenderar att laga någon slags hårinpackning, ivarjefall nu när det börjar vara så varmt ute. Så har man lite frächare hår ivarjefall! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela