Angst

Publicerad 2014-06-18 11:06:58 i Allmänt,

Jag är arg, på något som jag inte borde vara arg över. Då jag har kvällstur, börjar jag klockan 14. Jag har morgonen jag får spendera med Minéa, sen r jag hemma först 22 tiden på kvällen när hon redan har somnat. Startar iväg mot pargas där 20 över 13. I Dagis äter barnen ungefär 11 tiden. Så jag har fört Minéa till 10-11 tiden så hon hinner äta och sova där + att då hinner hon som sagt vara morgonen med mej.
Idag när jag hämtar Minéa till dagis halv 11, säger en tanterna att hon kommer väldigt mitt i, att jag borde hämta henne till klockan halv 9 -9 tiden, för det skulle vara bättre för henne? Vafan, jo kanske det men jag tror jag känner Minéa liksom lite bättre än dem. Visst dom tänker VÄL bara på hennes bästa. Fast hon kanske är så ledsen att fara dit, just för att hon vet att då kommer mamma vara jätte länge borta? Jag ser ju henne sen först nästa morgon, eller eftermiddag, beror ju på vad jag har för turer. + att hon får ju så himla mycket längre dagar då.
Jag och Minéa har alltid varit mycket nära och vi har såå svårt att skiljas åt.
Är väl mest arg/ledsen för att jag ser henne så lite.
Men kommer hon till halv 11, för hon lite kortare dag ivarjefall, hon äter, sover och när hon vaknar behöver hon bara vara där några timmar till tills pappa hämtar henne. Jag tycker man borde satsa på att hon skulle ha så korta dagar som möjligt. Så skulle det inte kännas lika jobbigt för varken mej, Minéa eller Robin.
För henne en dag till 9 och ser hur det går. Annars fortsätter jag att föra henne till halv 11, vad dom än säger.
 
Tycker alltid så synd om Minéa när jag säger åt henne att nu ska vi till dagis så kommer det alltid Eikäää! (nej) så börjar hon krama om mej jätte hårt och vill inte släppa taget. 
Jag försöker övertyga henne om att allt kommer gå jätte bra och hon ska äta och leka med sina kompisar. Minéa försöker lugna sitt gråt och säger med jätte ynklig röst "Hyvin" (alltså bra på Svenska). 
När vi är framme vid parkeringen börjar gråtet för hon vet exakt vad som kommer hända. Hon vill bäras i famnen hela vägen in och så säger hon åt mej helatiden "hyvin, hyvin" Är så himla sött och jag försöker allt för att hon inte ska se att jag också är ledsen, men hon känner väl det på sej. Sen lämnar jag bara henne där och säger hejdå, och Minéa blir hysterisk. Usch vad jag avskyr det här! Vill inte alls vara den som lämnar henne på dagis, för jag har så himla svårt att göra det. 
En vecka framåt från nu kommer vara väldigt tung för oss, jag ska jobba nu 7(?) dagar i streck utan något ledigt, jobbar även v-slut och har ganska mycket kväll.... Tur så har jag mycket ledigt sen följande vecka istället! 
Saknar Min lilla beibi såå mycket när jag inte är med henne <3
 
 
 
Annars går det helt bra på jobbet nu. Har kommit gaska bra in i systemet och klarar mej riktigt bra. Är faktiskt ett helt okej jobb, för alla patienter där är så söta. Visst finns det mycket saker jag inte tycker om att göra där, men det går. Känns också som om jag kommer vara sådär halv rik efter sommaren när jag jobbat så mycket kväll, vslut + att jag ska jobba hela midsommaren. Det är ju alltid en bra känsla. Det som är mindre bra är att jag aldrig varit så fattig som jag varit den här månaden.. Haha, vi har fått leva helt jätte snålt. Har inte ens råd att betala min telefonräkning så den får vänta lite... :D Sååå inte någo lyxigheter den här månaden inte. Vi får ta allt sen i Augusti istället ;)

Kommentarer

Postat av: Miksu

Publicerad 2014-06-18 14:23:14

men stackarn :( jag tycker nog att ni ska få föra henne dit då ni vill. Då på praktiken var det ju emellanåt barn som kom mitt i lunchen eller sen mitt i dagsömnen, int e de alls någo opassligt..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela