Välkommen till Familjen

Publicerad 2014-07-30 17:31:12 i Allmänt,

Har haft så himla kattbabyfeber ända sen mina föräldrar skaffa Nela kattungen. Vi har nu några dagar kollat på katt annonser. Vi ville testa med något nytt, så vi kollade på olika raskatter. Nu är vi nästan mästare att känna igen kattraser med Robin, haha. Nåja, men den raser vi båda mest fastnade för var Scottish straight katter, eller Robin tyckte också om Scottish Fold. Dom har öronen neråt, men jag tycker att katter ska ha öronen uppåt, haha.
Igår hittade vi en annons i Helsingfors på en scottish straight som jag av nån konstig anledning fick bra vibbar av. Jag skickade lite sådär på skoj om den var ledig ännu. Fick svar att jo det var den och så bilder o sen skrev han att man får hämta den idag om man vill och sen till vilken address. Jag blev helt sjuk haha. Trodde aldrig Robin skulle gå med på det, men det gjorde han! herre jestas :D Blev helt överlycklig! Där började vi halv 9 tiden på kvällen köra mot Helsingfors. 
Var nog lite mysko säljare, men katten verkar må bra så det är väl huvudsaken. 
 
 
I bilen påväg tillbaka till Åbo var han inte rädd alls i bilen. Han liksom höll på att leka för fullt med sin svans inne i buren, haha mysko. 
När vi kom hem for han inte alls och gömde sej, utan undersökte hela lägenheten en stund, sen började han leka med leksaksråttorna. Inte alls en fegis det här :D 
Han äter mycket och tycker om att gosas. Han kommer lite nu som då upp i soffan och vill bli kraffsad. Hans spinn ljud är så högt och mysigt! Busar gör han typ helatiden. Han vill vara i samma rum som vi andra är, om vi byter rum kommer han efter.

Minéa tycker om nya kissen! Lucy också. Lucy har inte ens fräst åt honom en ända gång. Dom kommer nog bli bra vänner. Hoppas Lily får träffa sin nya lillebror också.. 
 
 Inget namn har vi ännu bestämt, men finns några alternativ :D
 


Kommentarer

Postat av: Miksu

Publicerad 2014-07-30 19:53:45

Alltså han är så urgullig! Kommer nog så att komma och hälsa på lilla kissen! ^^

Svar: De e bara så du kommer, välkommen :D
Emilia

Postat av: anonym

Publicerad 2014-07-31 21:15:47

Oj vad söt! :) han ser nästan ut som en Legolas ;)

Svar: japp! :D hahaha, nej de e Elton ;)
Emilia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela