Sommaren är här!

Publicerad 2014-07-09 13:49:50 i Allmänt,

Nu känns det äntligen som sommar! Vädret har varit hur dåligt som helst ungefär hela Juni, det har varit jätte kallt. Men nu har det varit jätte några dagar. Får hoppas det fortsätter så, fast det är ju itne så värst roligt att vara på jobb i såndan värme, känns ju att man svettas ihjäl. 
Jag har beställt hem åt mej (mamma och Eve) lite kuligt. Var nyfiken att testa maybellines baby lips. Åt mej själv tog jag strike a rose. Måste säga att jag inte tycker dom var så hemskt speciella, men helt ok! Vet ju inte hur mammas och Eves är men... Jag gilalr färgen på min ivarjefall. Baby lips har ivarjefall inte vad jag vet kommit till Finland ännu, men månne det nu inte kommer snart vad jag har förstått. Eller så kanske det har kommit redan, men kom ivarjefall hit jätte sent isf. 
 
Testade också några hand sprit. Dom doftade gått och doften hålls länge på händerna. Den är inte heller sådär klibbig som många handspriter blir. Tyvärr är dom ganska så dyra tycker jag, ivarjefall om man tänker hur småa dom är.
 
Idag hade jag turen att jag är ledig och får ha fint väder! Jag och Minéa sov ända till klockan 9.30, vet inte när vi 2 sovit så länge! Vi har spenderat nästan hela dagen ute på gården i sandlådan. Kom in av och ann för att äta och laga färdigt middagen tills Robin kommer så det är bara att kasta maten i ugnen sen. Snart ska vi ut igen och senare kanske vi drar till stranden, om inte Robin kommer hem allt för sent förståss. 
 
Imorgon på jobb igen.... Fast jag börjar faktiskt trivas där om jag skall vara ärlig! 
Är så kul när man får så mycket beröm, sen känns det mycket bättre att vara på jobb också. 
Alla på jobbet säger att jag skulle passa jätte bra som närvårdare, att jag är så duktig, att dom vill att jag ska fortsätta jobba hos dem och att dom inte vet när dom haft en så duktig sommarjobbare förut. Har tillochmed fått beröm av chefen? Okeeei, vet inte vad jag gör som är så speciellt, men måste väl bara tacka och ta emot berömen och vara stolt! (Y) Jag är liksom den person som aldrig varit duktig på någonting. Var alltid i skolan en av dom sämsta i klassen, fick ganska så dåligt betyg, massa underkända kurser hur jag än försökte. Nu när jag fått mera självförtroende så tycks allt gå så mycket bättre! Skolor kanske bara aldrig varit min grej.
Så länge det inte är något med matematik att göra så klarar jag mej fint!
Kommer också bra överens med arbetskamraterna, så det är ju kul! Måste nog tacka Miksu att hon hjälpte mej hitta det här sommarjobbet! :) 

Kommentarer

Postat av: miksu

Publicerad 2014-07-09 22:50:59

Hehe ja varsågod bara :P du får nog helt säkert fortsätta där under studierna som inhoppare om du bara orkar :)

Svar: Juuu, dom ha ren fråga mej om dom kan ringa isf.. eller så sku ja skcika någo mail o bla bla. Så kanske ibland isf :) Synd ba att int vi jobbar me varann! :)
Emilia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela