Nytt

Publicerad 2014-07-05 09:03:49 i Allmänt,

Oh skönt, hade ledigt igår. Vi hade det riktigt trevligt hemma med Minéa. Vi planerade att vi skulle fara in till stan med bussen. När vi väl var påklädda kom jag på att Robin tog bilen imorse till jobbet.... I bilen fanns vagnen, så det vi skippade det. Skulle aldrig funka att gå i stan utan vagnen med Minéa huhuuu.
Vi for till parken nära oss istället, tror också Minéa tyckte det var en bättre idé. Vi gick dit utan vagn och Minéa som börjar komma in i trotsåldern vägrade hålla min hand är vi går dit, utan hon skulle gå själv. Jag förklarade åt henne att hon måste hålla handen för att det kan komma bilar. Nej det blev ett halvt raseriutbrott igen än en gång och hon kastade sej på marken och började skrika. Tänkte nästan fara hem tillbaka, men jag fick henne lugnad och vi gjorde en överenskommelse att hon fick rida på min rygg resten av vägen till parken, så det gick bra. 
Vi var ganska länge i parken. For hem och äta, sen dagssömn. Jag somade också, eheee. 
Nu har både Robin och Minéa blivit flunssiga... Minéa är hes och jag tror hon har ont i halsen också. Efter dagssömnen hade hennes röst nästan farit helt och hon bara grät och skrek "oj oj oj pipi"... Nåh satte på åt henne teletubbies och så fick hon saft så blev allt lite bättre. 
När Robin kom hem for vi till skanssi ett varv. Jag köpte ett bar byxor som är jätte sköna från H&M och en skjorta från BikBok, Minéa fick också ett linne och shorts från H&M. Var egentligen inet meningen att jag direkt skulle köpa något men... :D
 
Visst är hon fin i fläta! 
 
 1. Byxorna från H&M 2. Minéas kläder från H&M 3. Skjortan från BikBok
 

Idag blir det jobb igen då.. Blä för det. Skulle nog bra kunna ha ledigt varje v-slut! Känns liksom lite onödigt att vara ledig bara på en Fredag. Hah. Nåh, jag har kväll så kan slöa lite ännu.

Kommentarer

Postat av: Miksu

Publicerad 2014-07-05 11:01:15

Super fina kläder! Passar jätte bra på dig! :) Alltså Minea sir ju ut som om hon sku va typ 4år.. :D

Svar: Tackar! :D Hahah typ .. :D
Emilia

Postat av: Emmy

Publicerad 2014-07-06 13:05:54

E int de där de dä mysiga byxona som du tittade tidigare på men som de då int fanns din storlek? :D De ser så sköna ut! :)) Å håller med Miksu man sku aldri tro att Minéa e bara 1,5 år! :D Sötisen <3

Svar: Japp de e just dom :D Dom e sköna! :) Heeeheee, näää <3 :D
Emilia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela