Födelsedag och lite till

Publicerad 2014-01-08 09:58:19 i Allmänt,

Ja det har ju hänt en hel del sen jag sist skrev.. 
 
1. Vi tycks inte riktigt hitta någon ny lägenhet, så vi har gjort om lite här i vår nuvarande lägenhet! Det blev helt okej faktiskt, går tillfälligt. Vi behöver faktiskt större utrymme, vi får inte alla våra saker att rymmas, haha.
Vårt sovrum delade vi upp till 2 rum med en hylla från IKEA, så Minéa fick sitt eget lilla hörn att förvara sina leksaker. Det blev riktigt mysigt faktiskt! Hon trivs bra i sitt lilla lekrum.
 

Vårt kök fick också lite nya funderingar, vi la nämligen upp en hylla och flyttade matbordet. Helt najs! 
 
2. Nu har jag ju fyllt 20! jestas, vad gammal jag blivit. Var ju typ 14 just. Ordnade ett litet kaffetillfälle för min mamma, pappa, syskon, fammo, Robins mamma m. fam, Robins mommo & moffa.
Fick Ett nytt rayman spel till ps3 (vet att jag är lite spelnörd :D), muminmugg, lotter(vann inget...), Presentkort att färga o klippa mitt hår, helt okej me pengar, Choklad..mmm.. 
På min riktiga dag blev jag väckt av sång. Robin sjöng för fullt och hade lagat morgonmål åt mej! Så gulligt, fast ajg blev lite sur på han.. var i så djup sömn så kommer nån in skrikandes hahah. Jag fick mitt paket av honom och Minéa som var en ny radio till köket! Just vad jag behövde. Vår gamla är helt sönder, så det har varit lite slött att laga mat i all tystnad.+ att den nya är mycke bättre o snyggare.
På dagen forr vi till Dennis pizzeria och äta för första gången. Dom hade faktiskt goda pizzor där, tyckte jag! Minéa fick spagetti med skinksås.
 
3. Igår for jag till skolan för att diskutera mina studier. Så nu har jag ivarjefall lite klart. Det som kanske inte är så roligt är att jag antagligen först blir färdig nästa års Februari, bara på grund av en kurs som jag missat och nästa kurs kommer först nästa år.. Men med allt annat BORDE jag bli färdig med till Jul. Börjar min första skoldag imorgon. Då ska Minéa till sin gammel mommo. Jag tror det kommer gå helt bra, för vi har nu varit där ganska ofta och bekantat oss. Hon har t.o.m fått byta blöja på Minéa och hålla henne i famnen så.
 
4. For igår också och drog bort min sjuka tand som besvärat mej nu i säkert 1,5 år om inte mer. Haha på tiden kanske? Usch fy det var obehagligt, men tur så hade jag en jätte bra och trevlig tandläkare! Han var nog den bästa jag haft.
 
 
5. Idag har jag och Minéa ledig dag, hehe skönt! Vi tänkte fara till parken, men det blir väl inte riktigt så om det skall måsta fortsätta regna... Murr...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela