Lily e hemma <3

Publicerad 2014-08-05 14:49:52 i Allmänt,

Igår när vi just hade stigit upp, så ringde min telefon. Det var någon från grannhöghuset som ringde och sa att han hade sett en katt på gården som passade in på beskrivningen av Lily. Han hade försökt få fast henne, men det hade inte lyckats, så han berättade vartåt Lily sprang. Vi hade liksom inte klätt på oss hemma vettiga kläder, så det blev lite brått. Robin kastade någo kläder på sej och sprang ut, medans jag måddes klä på Minéa och få skorna på henne. När vi kom ut for vi mot samma håll längs vägen och ropade på Lily med min Kattröst (den är jätte dum, men tro mej katterna vet precis att jag talar till dem med den! :D). Vi kom fast Robin och han satt på någo stenar nära någo buskar och visade att vi skulle vara tysta. Jag kollade i busken, och där såg jag Lily! Hon var jätte rädd, så det var inte bara att gå och ta henne. När hon hörde min röst så svara hon med "mjau" men vågade ändå inte komma fast hon ville. Hon kom emot och sen tvekade hon helatiden och vände om. Jag berättade åt henne att jag hade mat med mej (vilket jag hade) Jag lagade lite kattgodis i handen och lockade henne. Sakta men säkert närmade hon sej min hand och tog en kattgodis medans jag tog tag i henne och lyfte henne i famnen. Hon var jätte rädd och började sprattla för fullt, så jag gav henne till Robin som är lite starkare. Hon orkade nog inte göra motstånd länge, för hon var så trött. Hon hade nog inte ätit mycket på dehär 3,5 veckorna som hon var försvunnen. Hon såg ut som ett vandrande benrangel ungefär. Hon var rikigt smutsig ocH pälsen var sträv. Hon såg helt ut som en vildkatt! Vi gick snabbt hem och det första hon gjorde var och kramade sin syster, sen sprang hon till matskålen och åt för 3 katter. Hon lugnade ner sej och var inte rädd längre. Hon gick omkring i huset och brydde sej inte destumer om den nya kattungen. Vi lade henne i vår säng och sova. Vi myste en stund och kände att hon hade 2st fästingar, konstigt att hon inte har mera? Lily hade jätte svårt att somna för hon var så på sin vakt, som hon säkert varit i 3,5 vecka. Annars verkar hon må riktigt bra. Vi är så glada att hon är hemma <3
 
Är så glad att det finns snäla människor. Det har varit så många som varit till stor hjälp och faktiskt brytt sej! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela