Choklad Banan Muffins

Publicerad 2013-09-25 20:43:00 i Allmänt,

Vi bakade idag med min lilla syster Choklad banan muffins. Ganska goda blev dom faktist och lätta var dom att göra!
 
 
 
2dl Farinsocker
2st Ägg
1dl Naturell Jogurt
1dl Rypsolja
2st bananer
Lägg ugnen på 175 grader.
Blanda allt utom bananerna i en skål. Rör om med en slev. Mosa bananerna och lägg dem också i smeten.
 
4dl vetemjöl
2tsk bakpulver
1tsk kanel
Blanda dessa torra ingredienser i en annan skål. Rör om. Blanda sedan i med resten av smeten. Rör om med elvisp
 
100g choklad
Hacka chokladen i bitar och blanda i smeten med en slev.
Lägg smeten i muffins formar, man får inte lägga för mycket smet i en form för då sväller det över. Lägg tills smeten är slut (blir ca. 17 stycken) 
Lägg sedan muffinsarna i ugnen och låt grädda i 15-20min till de fått en fin färg och inte är geggiga inuti 
Låt Muffinsarna svalna
 
Under tiden muffinsarna svalnar kan du göra Frostingen
200g färskost
200g kvark (smaksatt med vanilj, citron eller vitchoklad lime. Själv använde vi vitchoklad lime.)
1msk florsocker
 
Spritsa eller smeta på frostingen på de svalnade muffinsarna. Dekorera med strössel, eller vad du hittar på!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela