Uppdatering

Publicerad 2013-10-06 20:59:36 i Allmänt,

Jahaa, tänkte att jag skulle börja bli lite mer aktiv med skrivandet, men under veckan har här ändå varit tyst.
Nåja, har hänt ganska mycket under veckan faktist, både stora saker och lite mindre saker, om man kan säga så? hah. 

Början av veckan hände det väl inget speciellt? Men på Torsdagen så var jag på mellanskede till Bilskolan, måste säga att det är något av det mest onödiga jag varit med om! Vi samlades där 6st för att diskutera en sak som vi tycker är svårast med att vi nu har börjat kära på egen hand. Resten av tiden försökte vi dela in oss i 2 grupper...
 
Nästa Dag kl 16 for vi med min grupp ut och körde i ca 3 timmar. Vi körde av och ann till Dalsbruk. Vi skulle kommentera varandra hur det gick.. Jätte onödigt säger jag, för det är inte precis att någon vågar ge så mycket kritik, så det var typ som om vi bara var på roadtrip. 

Före jag for på körningen var vi med Minéa och Jenny till Plaza i Salo! Var dock lite störande med att ha en tid att hålla reda på, men det gick ändå hur bra som helst och tiden räckte till! Var jätte roligt att träffa Jenny igen och diskutera allt möjligt. Blev inte kanske så mycket shoppas, men god mat på Antonio!  Får hoppas vi snart ses igen! <3
 
 
 
På Lördagen hade min faster 60 års middag så vi hela familjen dit. Vi var sammanlagt kanske 28 personer? Där var både deras grannar och våra släktingar. Vi åt god mat och fick jätte bra betjäning, haha! Vi hade min kusin som vår provata servitör ;) Orkade inte riktigt umgås med folk den dagen, så var glad att jag, Minéa, Robin, mina syskon och min ena kusin fick ett eget litet bord i ett skillt rum, hehe!
Till förrätt fick vi lax sallad, varmrätt grisbiff som hade i sej pest och tomat, sås och grönsaker, till efterrätt blev det kräm med grädde, fyllkaka och olika andra kakor.
 
 
På Lördagen hände det en annan rolig grej! Men det tänker jag inte skriva om nu. Blir en hemlis! Om tur så kan jag skriva det imorgon.
 
Idag är det Söndag igen då. På Morgonen var det barnloppis i Lågstadiet. Vi for dit för att titta en sväng men kom därifrån med endast en 50 cents baby docka åt Minéa. Fanns ju nog hur mycket kläder och leksaker som helst, men så himla trångt och folk som knuffas så man har inte direkt lust att titta något extra noga. Det jag så från lite längre håll verkade inte heller för den delen var så snyggt. Det mesta var jätte urtvättade eller så var det såna kläder från den tiden då jag också använde babykläder? Om kläderna hade nån bild på sej såg man knappt vad bilden föreställde. Nåja, kanske fanns det något snyggt, men som sagt orkade jag inte tränga mej igenom alla människor för att se. 
Efter Loppiset for vi på en liten resa igen. Jag, Robin, Minéa och Viljam. Den här gången blev det Pojo, Tenala och Bromarv! På Kvällen for Robin tillbaks in till milin igen :(


Ursäkta för lite mindre fina bilder, men börjar bli så jobbigt att släpa med kameran överallt, så det får duga med telefonens bilder lite nu och då.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela