Skolstress och Dejt med Emmy

Publicerad 2013-10-10 12:44:00 i Allmänt,

Har spenderat de senaste kvällarna med Robin och kört omkring med den nya bilen. Kan använda den riktigt bra nu faktiskt. Är ivarjefall nöjd med den, så som Robin också är! hehe. 

Igår på dagen kom Emmy till oss och så körde vi iväg till min mammas jobb, där alla hennes arbetskamrater väntade på Minéa. Har inte varit och visa upp henne till dom. Jo, min mamma tvingade oss. Blev inte så lång visit för efter det skulle vi vidare med Emmy. Vi tänkte att vi skulle fara ut och äta någonstans, men visste inte riktigt vart så den mesta tiden gick ut på att komma på vart vi skulle äta! Efter långt tänkade blev det Knäppen i Karis. Nästa problem uppstod när vi skulle välja mat. Ingen av oss kunde igen bestämma oss, men det slutade med hamburgare..... 
Maten var nog god, men biffen var kanske lite för mycket saltad och pepprad (ojämnt för var så bara på vissa ställen!) Fick annars heller inte så bra betjäning.. Servitören (Som inte alls betedde sej som en sån) verkade väl helt okej i början, men när vi skulle betala. Då var han nog ganska så oförskämd! Blev lite problem med Emmy och betalningen, fast det inte var något farligt, men han typ gjorde det värre än vad det var. Nåja, roligt hade vi iallafall före det ! :)
 
vadå mycke franskisar? 
 
 
Minéa fick nöja sej med riskakor, vatten och babyjogort.
 
 
 
har idag hört av mej till skolan, men studiehandledaren var upptagen idag, så imorgon skulle hon ha tid med mej.. Usch då. Tiden går alldeles för snabbt så att skolan bara närmar sej. Har aldrig i hela mitt liv varit såhär emot att fara någonstans. Får helt sjukt i magen att tänka på att jag snart skall till det där äckliga stället. Det som gör det så himla mycket värre är att jag inte kommer att klara av att lämna Minéa. Hon har sina speciella behov och metoder hon behöver, hur skall någon annan veta hur man skall få henne att tex somna? Kanske jag oroar mej i onödan, men vill inte alls lämna henne att skötas av någon annan. Ett stort stressobjekt är ju ockå vart vi ska föra henne! Robins mommo kanske, men ändå så tror jag det skulle gå bättre om hon for någonstans där det finns andra barn. Någon liten grupp. Hmm, måste fundera.  Hon är ju ännu så liten :( Och såå beroende av sin mamma fortfarande. Får knappt fara till ett annat rum utan att hon börjar gråta för fullt och kommer krypandes med efter mej med tårarna som rinner.
Kommer verkligen bli ett test hur mycket jag tål allt det här :/ 
 
Lite Roligare saker, jag som Elvis:
Hade lite tråkigt med Emmy idag när hon kom på en snabb visit. haha!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela