Hej

Publicerad 2013-10-29 07:44:52 i Allmänt,

Har spenderat ett ganska lugnt veckoslut i Ekenäs. 
Vi lagade med min lilla syster en jätte cool halloween pumpa, som vi ställde ute på terrassen för att få upp lite halloween feelisen.
 
Vi var också ute och fotograferade lite med Robin, Minéa o Vippe. 
 
På helgen for vi också till Iso omena för att köpa födelsedagspresent åt Minéa. Vilken lättnad att vi hittade! Nu behöver man inte tänka på det destu mer. Nästa bekymmer är vad vi ska servera på kalaset, men det löser väl sej det också.
 
Nu har jag bilskolan ungefär över, ivarjefall en ganska lång tid framåt. Hade igår mörkerkörningen som var det sista före andra skedet som jag säkert tar om typ 1,5 år. 
 
Måste bara tillägga en sak, Minéa har lärt sej att säga Nana (Nala). Låter ju så himla sött när hon undrar var Nala är och skulle så gärna vilja leka med henne. Hon tittar runt sej och säger Nana, Nana. 
Hon har mittiallt blivit jätte duktig på att tala! Hon säger Kssa ganska tydligt och men hauva är nu vauva. haha. När hon leker eller ser något intressant kommer det hela tiden "oi" "wau" "ooooh" Så sött! Hon kan nu också låttexten till the fox sången. Funderade kanske att lägga upp en film på det i något skede, om jag kommer ihåg.
Är så himla skönt också nu när Minéa har börjat äta massor. Förut dög ingen mat ungefär. Nu äter hon helt massor! Makaroner går ner som godis.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela