Minéa 1 år

Publicerad 2013-11-12 11:16:38 i Allmänt,

Igår fyllde lilla Prinsessan 1 år. Kan inte tro att jag varit mamma ett år redan, vilket uderbart år! 
Minéa har utvecklats och lärt sej så mycket det här första året. Hon har även lärt mej massor.
Under det här året har min kärlek för Minéa bara blivit större och större efter varje dag som gått.
Alltså kan inte tänka mej att jag inte har en liten bebis mer. Eller jo, hon kommer nog ändå alltid vara min lilla baby.
 
 
Vi började dagen igår med Morgonmål och paket, sedan flyttade vi oss till vardagsrumssoffan och öppnade dem.
Hon fick paketen av mej och Robin eftersom alla andra var på jobb och i skolan. 
Efter paketen lagade vi mat åt, när vi alla 3 var mätta for vi till Lejonparken och lekte en stund. 
När vi kom hem igen blev det att öppna ännu fler paket! Den här gången var det från Minéas mommo, moster, moffa och morbror. Vilket firande vi haft de här dagarna! 
 
 
Tänkte skriva upp en liten lista igen på vad Minéa utvecklats med den här senaste Månaden:
* Nu är det 8 tänder som gäller! Så bara stora bitar duger att äta så man får tugga.
* Nya ord: pupu, kukka, oi, oho, oooh, Kissa, Hauva, Pupu, pampu (lamppu, lampa) 
* Hon har lärt sej att gå!
* Jomppar på golvet med rumpan i luften och ligger på golvet och snurrar :D
* Hon har börjat äta massor och tycker att många saker är gott
* Nu försöker vi vänja henne med vanlig mjölk
* Hon har blivit jätte kram och puss sjuk.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela