Lite Mat

Publicerad 2013-05-11 10:30:00 i Allmänt,

Tänkte jag skulle lägga upp lite bilder på vad vi har ätit nu i veckan, bara på skoj. Har försökt att göra lite hälsosammare varianter av maten. Måst säga att jag mått mycke bättre den här veckan än vad jag normalt brukar. Jag är inte den personen som brukar motionera alls, men nu när jag varit på länk varje dag, eller ut och gå lite längre och ätit bättre är jag mycke piggare! Vi brukar aldrig äta så här mycket grönsaker och sallad, vi försöker men alltid är nån för lat att hacka ihop nån sallad.. hehe. 
Hm, om nån vill ha recept på det jag gjort så finns det inte, haha. Brukar alltid göra allt från huvudet och skriver precis inte upp vad jag gjort, men om nån absolut vill veta så kan jag väl ge ett lite ungefärt recept :)
 
På Måndagen åt vi nån slags broilerfrestelse, jag lagade massa grönsaker och sånt i den istället för bara broiler, men har tyvärr ingen bild på den :D
 
 
 

Spagetti och laxsås; Den ser kanske inte så god ut, men den var det faktist. Där finns ganska mycke olika grönsaker som majs, ärter, paprika, morot, basilika och broccoli. Istället för vanlig spagetti använde jag mörk spagetti :)
 
 
 
Grisbiff med sallad; Kanske inte sådär jätte hälsosamt på de sätte, men lagade en god sallad med istället för bara någon biff. I salladen finns vanlig kruksallad, gurka, tomat, rucola och fetaost :)
 
 
 
 Skinkpaj med sallad; Istället för vetemjöl till degen använde jag rågmjöl, bottnet blev faktist hur gott som helst ändå! I Pajen finns också förståss massa grönsaker igen, broccoli, paprika, lök, majs, ärter och förståss skinka ;) Salladen har isbergssallad, rucola, gurka och ananas
 
 
 
Purjo-Potatis soppa; Gott och änkelt! Den innehåller förståss potatis, purjolök, grönsaksbuljong, salt och lite matgrädde. Jätte gott! 
 
 
 
Idag blir det en hälsosammare pizza! Lägger upp bilden nån annan gång då jag hinner ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela