Kan inte sova!

Publicerad 2013-05-28 22:38:00 i Allmänt,

Åh jobbigt när man inte får sömn hur man än försöker. Har nu luggit flere nätter i streck och bara klämt ihop ögonen för att försöka lyckas somna, men nej hjärnan min ska ju förståss börja tänka på precis allt annat onödigt."vad skall jag göra under veckan?" "Snart är det sommarlov, hur kommer det månne bli?" "Usch snart kan jag inte mera sova breve Robin för han far in i milin, hur ska jag klara mej?" "Vill int tibaks ti skolan! Hur kommer det riktigt gå? Kommer jag vara helt ensam där? Kommer jag nånsin bli klar och klara alla kurser?" "Tänk att jag är mamma och har så himla fin flicka" "Vad ska ja laga för mat imoron?" "Nästa gång ska ja länka ännu längre än just!" "1 får, 2 får, 3 får, 4 får...." osv osv..... Vet inte om allt började efter att jag började länka lite mer? Vet inte, fast då brukar man ju vara så trött att man sover gott, men jag har tvärtom iställe. Blir ju så himla pigg efter länken i hjärnan, fast kroppen är hur slut som helst och benen nästan viker ihop sig. Allt det här skulle säkert vara över och bara varat i nån natt om itne jag skulle ha gått och gjort det värre genom att sova på dagen iställe..... Men det blir så himla svårt att hålla ögonen uppe när man är dödstrött, huvudet värker och allt man vill göra är lägga ögonen fast för en liten stund. Så det slutar med att jag somnar. Händer alltid när jag ska sätta Minéa och sova på dagen, när hon inte kan fara ut på balkongen eftersom solen lyser rakt på den. Får försöka hållas vaken imoron, eller sova kortare stund.
Nu ska jag testa ny  metod och istället för att ligga och försöka somna ska jag se ett avsnitt lost och hoppas jag blivit trött efter det. Tur så har jag Lily som sällskap :)
 
Hehhe, kanske då den personen som drömmer om mej slutar me det nuu .. :D oj så jag är rolig igen...

Kommentarer

Postat av: Emmy

Publicerad 2013-05-28 23:40:25

Hoppas du får bättre sömn snart! De e ju int precis hälsosamt att få för lite sömn :/ Hoppas de går över!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela