Grill Mat Och Små Besvikelser

Publicerad 2013-06-07 09:23:00 i Allmänt,

Den här veckan har det faktist inte hänt så jätte mycket. Vi har varit mest här hemma me Minéa eller ute på gården och gunga. 
På Lördagen (Imorgon) fyller min lille bror 17 år! Så vi ska till Ekenäs på kalas imorgon. Vi var här i veckan till mylly o se om vi sku hitta någo åt han, men de gjord vi int. Det är ganska svårt att komma på nånting till en 17årig pojke som inte bryr sej om annat än spel ungefär. Så det är bara att fortsätta försöka komma på nånting. Inte köpte vi något annat heller där.

I veckan var vi också och "stor handla" mat till lidl. Har alltid tyckt att jordnötssmör ser så himla gott ut och de äter de alltid i filmer. Blev så sugen att vi köpte det hem. Hade jätte höga förväntningar faktist men sen när ja smakade visste jag inte vad jag skulle ta mig till, VILKEN BESVIKELSE. Påriktigt. Det smakade ju int ens gott. Så det så gott som förstörde resten av dagen ungefär, haha. Smakade flera gånger och tänkte att jag kanske bara tyckte första gången det var äckligt, men lika äckligt smakade det varje gång! :D
 
I veckan hade vi också besök av min kompis Miksu, vi var ut o gå och pratade om lite allt möjlit. Allti lika rolit att träffa henne :)
 
Igår for vi till Minéas fammo o Matti för att äta. Vi fick god grillad mat och jordgubbar med glass och grädde till efterrätt. Vi hade riktigt trevlit, och vädret var ju fint. Sen senare var Minéa lite trött så hon somnade i min famn, hon brukar inte göra de om hon it e riktit trött, stackarn. Robin fick sitt hår rakat, stackarn hade varit nervös säkert hela veckan för det. Hans hår blev jätte kort, han ska ju ändå snart ti milin så han fick de rakat nu lite före så att int hans hårbotten sen e helt vitt när de inte fått sol. Var riktit skade glad när jag såg hur nervös han var, haha. Fick uppleva en till besvikelse den dagen, det så ju inte så dumt ut heller! Tänkte att han skulle se jätte tönti ut, men nej. Nåja, kanske lika bra så ;) 
 
Aijuu, lite konstigt kanske men Minéa har nu först lärt sej att dricka med tuttflaska. Kanske hon alltid ha kunnat de men vi har itne använt nästan alls tutt flaksa åt henne, förra veckan så mittiallt gick det hur bra som helst. Nu får hon alltid välling till natten. Och jo, hon kan om hon vill men på bilden så går de inte så bra, är ju rolit att spotta ut allt också.. :D
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela