Gäster från Ekenäs

Publicerad 2013-06-26 14:53:00 i Allmänt,

Hade en ganska så bra dag igår. Min familj från Ekenäs kom till Åbo och hälsade på, eftersom både mamma och pappa har semester. Hundarna hade de också med sig. Efter en lång stund av funderande av vad vi skulle hitta på att göra så blev det att vi alla splittrade oss och gjorde olika saker. Robin som förståss var på jobb, fick tyvärr inte vara med för han hamnade ju förståss jobba, stackarn. Ute var det helt jätte varmt, så min pappa och min syster bestämde sig för att fara till jukupark, vi andra hade inte riktigt lust att göra något sånt så jag, Minéa, mamma och min lille bror bestämde oss att vi skulle fara in till stan med buss iställe. Har alltid varit lite nervös och funderat hur man riktigt ska göra med barnvagn i bussarna, men det visade sig vara hur enkelt som helst + att jag och Minéa får då åka gratis! Det tycker jag är jätte bra, eftersom det nog ändå är ganska så jobbigt att få vagnen in och ut. Tur så hade jag ju mamma som hjälpte mig den här gången. 
När vi var framme så gick vi lite på torget sedan blev det att äta mat i rosso. Tog en pizza som var helt okej god. 
När vi ätit for vi vidare och shoppade lite. Åt Minéa köpte jag en ny t-skjorta. Före vi for hem tillbaka stannade vi för att äta glass, nam. 
När vi kom hem så hade redan Robin kommit hem och efter en stund kom pappa och min syster också. Alla for till butiken för att handla lite utom jag, Minéa och Vippe. Vi blev hemma och spelade. Till mat blev det tydligen tortillas igen.. :) Det var egentligen meningen att dom skulle bli övernatt, fast det blev lite ändrade planer när Macy stackarn var sjuk. Hon har lös mage och var så himla ynklig hela dagen. Min pappa tyckte det var för hett i vår lägenhet så att han inte skulle kunna sova här, haha. Så på kvällen for dom hem och jag och Robin la oss i sängen och såg på the following.
 
Om ca 2 veckor flyttar jag tillfälligt hem till Ekenäs. Måste nog säga att jag väntar. Det känns så lönlöst att sitta här i Åbo med Minéa helt ensam och varje dag bara vänta på att Robin kommer hem. Känner mej lite ensam här i Åbo, så har int precis nån som jag skulle kunna tex fara till stan eller stranden med. Jätte roligt att fara själv liksom... 
 
Sötaste flickan <3
 
 
Förresten, Vi ska kanske få nytt badrum. Lite roligt. Vår kran har läckt i vessan så kom det mittiallt in nån gubbe och sa att det läcker i garaget nedanför oss. Han kollade läget och försvann en stund, sen kom han tillbaka och fixade nånting, sen försvann han igen och så kom han tillbaka och pysslade något igen. När han höll på så sa han att dom säkert måste göra om hela badrummet att vi ska förbereda oss på det. Det skulle ännu komma någon för att kolla en gång till. Måste nog säga att det var på tiden! Vi har nog världens dåligaste badrum/vessa. Sir gammalt ut som jag vet inte vad. Grönt golv o allt e ruttet ungefär. Och inte rymms det ens en tvättmaskin.. När Robin kom hem och for in på vessan så märkte han att hela kranen tydligen var ny, och jag hade inte märkt nånting vad han hade gjort. Haha. Bra att jag vet vad som händer. Nåh, men nu har vi ny kran ivarjefall ;) Sen är det bra att hoppas att dom skulle göra köket också som ser lika eländigt ut.
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-06-28 11:49:08

Ojj så hon växer! :)

Svar: hon gör så! :)
Emilia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela