Sorligt och Roligt

Publicerad 2013-07-10 22:22:00 i Allmänt,

Nu har Robin "lämnat" oss och farit in till milin. Känns jätte tomt när han är borta, vet inte riktigt vad jag ska göra. Är liksom lite förvirrad och råddig. Mina dagar brukar ju nästan gå ut på att jag bara väntar att han ska komma hem, men nu kommer han inte så där bara hem varje dag. Hur ska vi riktigt klara oss? Hoppas man ivarjefall lite vänjer sej att han är borta, är ju så van att han alltid är här med oss. 

 
Tur så har jag ivarjefall haft lite annat att tänka på, eller tur och tur .. Kanske inte riktigt det, eftersom det inte bara varit bra saker. Det som varit bra är ju förståss att jag fått träffa 2 av mina underbara vänner :) Igår träffade jag Emmy, vi for till stranden med Minéa, Eve och Emmys syskon. Riktigt tur hade vi med vädret! Mycket gott hade vi ju med oss också. Minéa fick simma och sötisen tyckte ju att det var så skoj att plaska i vattnet. 
Idag fick jag äntligen träffa Jenny efter en allt för lång paus! Tyvärr så hade vi förståss otur med vädret, så vi kunde inte göra något extra.. Ivarjefall så blev det att gå omkring på stan en stund, blev lite kortare stund också eftersom Jenny slutade ganska sent. Men roligt hade vi ändå! Usch så jag har saknat henne<3 Nästa gång bara måste det vara fint så vi kan göra mer! Det började regna lite väl mycket så vi for hem ganska tidigt.
Vårt rum i källaren börjar nu äntligen bli färdigt. Mamma möblerade lite om så det blev mycket mysigare så nu är här inget kaos längre och lite barnvänligare :) 
 
Ganska gammal och ful bild, men guld värd ändå! från 2011?
 
Det som har dragit massor ner på min dag är att Lucy har rymmt.. Hon har nog rymmt förr, men aldrig såhär länge! Hon brukar max vara nån timme borta men nu har hon varit hela dagen. Klockan är 23:15 och hon har inte ens kommit hem. Hon for på morgonen ungefär när Macy hunden hade öppnat ytterdörren. Börjar verkligen bli orolig, hon synns inte till nånstans! Det skulle vara okej om hon skulle vara van att vara ute, men det är hon ju inte hon är en innekatt som inte vet nånting om utelivet. Åh, kan ju inte lämna stackarn ute över natten! Jag kommer aldrig kunna sova ordentligt när hon är ute. Vad ska jag göra om hon inte kommer tillbaka?! Hm, vill inte ens tänka på det.. Om hon bara nu sku kunna komma hem :( Vissa av grannarna vet att hon är försvunnen, så känns iallafall lite bättre att veta att dom också söker.. 
 
Vart är du? Kom hem nu ren Lucy ! :(
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela