Rådgivnin, shopping och banankaka

Publicerad 2013-07-18 21:58:00 i Allmänt,

På Tisdagen fick jag träffa Jenny igen. Vi gick omkring på stan, åt glass, talade allt möjligt, skrattade och hade roligt som vanligt! Är så bra när vi båsa just nu är i Ekenäs så vi kan träffas mycket mer :) 
Senare mot kvällen hämtade Emmy mej och Minéa med bilen, för vi skulle till Åbo. Vägen gick hur bra som helst och man märker hur Emmy bara blir bättre på att köra. 
Vi for till Åbo för att Minéa hade rådgivning nästa dag kl.10.00. Ville ha sällskap för det kändes lite onödigt att fara till Åbo bara för en natt.. Så det blev ju shopping direkt efter rådgivningen
 
Minéas rådgivning gick super bra. Det var någon vikarie för henne som vi brukar ha eftersom hon hade semster. Hon var också jätte trevlig. Minéa skulle ha läkar kontroll så det var en läkare där också. Minéas puls, hörsel, vikt, längd, utväckling och allt var bara bra. Hennes längd är nu 75,7 cm och vikten är 9,2. Nästa granskning är ju då först när hon är 1 år, eftersom allt var så bra :) 
 
Vi hade jätte roligt med Emmy på shoppingen efteråt. Vi tog bussen in till stan och så börjades det. Emmy typ bara plocka åt sej, hehhe. När vi blev hungriga for vi till Rosso för att äta. Vi båda tog Laxlövbiff med franskisar och någon majonnäs med räkor. Gott var det!
 
Minéas
Mitt.
 
Idag har jag umgåtts ganska mycket med min syster faktist! Vi har haft riktigt roligt.
Vi bakade en banankaka, som blev helt okej god. Nu följde vi faktist ett recept, fast jag inte riktigt är ett fan av att följa recept, brukar alltid göra på mitt eget sätt och ändra lite isåfall, men itne den här gången. Vi tog receptet från någon hennes recept bok från girl:it?
 
4dl Socker
2 st Ägg
2dl Smält smör
4st bananer
1tsk bakpulver
1tsk bikarbonat
2tsk vaniljsocker
2dl mjölk
6 dl vetemjöl
 
Vispa ägg och socker Pösigt.
Smält smöret och lägg till det smälta smöret i smeten.
Mosa bananerna och lägg dem också i smeten.
Blanda i resten av ingredienser och blanda om/vispa tills det inte finns någo klumpar kvar.
Häll smeten i en långpanna med bakplåtspapper på 200 grader, låt vara i ugn ca 30 min. 
Skär i bitar.
Vi lade till lite röda vinbär och florsocker som dekoration, för vi tyckte det passa.
 
Urenkelt !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela