På stranden och annat skoj

Publicerad 2013-07-01 10:09:00 i Allmänt,

Vi har bara njutit av det fna vädret de senaste dagarna. Vi har hittat på lite allt möjligt att göra. Vi har varit till Skanssi och shoppa, den här gången var det faktist Robin som köpte kläder åt sej, men det behövde han verkligen. Åt mig själv köpte jag en kjol. 
Vi har varit på medeltida marknaden här i Åbo. Vi blev egentligen bjudna att fara till Robins chef, men jag och Minéa for på marknad med hennes fammo, matti och Maximilian istället så Robin fick fara ensam. Var ganska jännä på marknaden när alla som sålde var typ utklädda till folk som medeltiden och mittiallt kunde det vara något skådespel mitt på gatan. Det såldes massa gamla saker. Kanske inte ändå gamla saker, men sånt man använde mera förr. Minéa trivdes också bra när hon fick se på massa folk.
Nu har Minéa sluppit och simma på stranden för första gången! Vi alla trodde att det skulle bli en kort resa, men det blev det ju inte! Hon trivdes i vattnet hur bra som helst! Hon plaskade och skrattade. Vi var till en strand i Pargas nära hennes fammo. Själv for jag inte och simmade, fast ångrade kanske lite att jag inte tog bikin med för vattnet var ju så varmt! 
 
 
På Lördagen var vi nog faktist bara hemma, vi fick lite sådär halvt städat men nu ser det råddigt ut igen.. På kvällen satt vi Minéa lite tidigare och sova och så spenderade vi lite egen tid med varandra. Fast vi bara såg på film, en dålig film... Så var det ändå roligt. Sista veckolsutet vi kunde göra något sånt innan han far till milin. Nästa veckoslut kommer ju Robins pappa till oss så. Robin for inte på jobb på veckoslutet, det kändes jätte konstigt att han var hemma så här länge, men bra var det ju! 
Söndagen for vi lite hit och dit. Vi har varit till Ikea, Bauhaus, Gigantti och en snabb sväng in till mylly. Vi köpte inte något från någon butik, bara från mylly så fick Minéa strand leksaker och en egen baby krokodil för hon hade varit så duktig. Inte gnällt en ända gång fast vi gjort så mycket, bara suttit snällt och titta omkring. Vi köpte också lite gott och äta för vår picknick på stranden. Så alltså, det blev att vi for till stranden också. Skönt var det, fast ingen av oss simmade. Vi hade med oss smörgås, grillad broiler, ärter, jordgubbar och kex.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela