Minéa 8 Månader

Publicerad 2013-07-12 22:05:00 i Allmänt,

Igår blev Minéa redan 8 månader. Hon har utvecklats helt otroligt mycket.
 
- Hon har fått mycket bättre balans, sitter stadigt t.o.m. i vatten, på stranden eller i badkaret
- Hon visar mycket tydligare vad hon vill och inte vill.
- Man förstår mycket bättre vad hon menar med sina gnäll eller handviftande.
- Hon har nästan börjat krypa. När hon sitter lutar hon sej jätte långt fram eller står i kryp position
- Hon kan ta upp i handen riktigt pytte små saker
- Hon sover mycket bättre på nätterna, har också sovit nu vissa nätter hela natten.
- Hon vet vad man menar om man säger "kissa"
- Hon vet vad som händer när det blir natt att hon ska sova och när hon får sin haklapp på sig vet hon att det ska ätas
- Hon vet att man dricker från vanliga glas också
- Hennes 2 små framtänder har blivit så tora och fina
 
Ja det är så mycket att jag inte ens tänker skriva allt :)
 
 
Det som kan kanske kännas lite jobbigt ibland är att hon är så fäst vid mig att ingen annan duger. Hon kan bara vara en liten stund i någon annan familjdemedlems famn sen blir det skrik och armarna viftar och hon vill till mamma. I såna utanför familjen går det inte alls länge. Hon vaktar också hela tiden på mig att jag inte ska gå bort. Går jag iväg blir det gråt direkt, ifall hon inte är bra underhållen. Visst är det roligt att veta att någon är så beroende av en, men andra vill ju också kanske hålla henne.
 
 
Minéa är nog den mest underbara dotter man kan tänka sej. Så snäll och så söt. Älskar henne varje dag som går mer och mer <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela