Matdagbok

Publicerad 2013-01-11 13:04:00 i Random,

Läste min kompis Emmys blogg http://www.pemii.blogspot.fi/, där hon skrivit att hon ska börja med en matdagbok. Tyckte idén var jätte bra, så tänkte göra lika! Dock skriver hon i en bok fast jag håller mig till att skriva på datorn, fast inte här på bloggen förståss. 
Har skrivit allt från morgonmål till kvällsmat den här veckan, tyvärr minns jag inte vad jag åt på Måndagen.
Annars har jag ätit helt okej den här veckan faktist! 
Det är extra viktigt för mig att äta mycket och hälsosamt eftersom jag ammar. Dricka mycket måste jag också. 
Det finns en hel del saker jag undviker att äta så att lilla babyn inte skall få ont i magen. Äter inte tex. Lök, chili eller stark mat, ärter borde jag också undvika men det är okej för det äter jag inte ändå. Det är ganska synd att inte  äta allt det där när jag tycker så mycket om lök i maten och stark mat är ju det bästa!
Anyway, matdagboken hjälper bra till att äta hälsosamt! Så rekommenderar det också ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela