Julafton

Publicerad 2013-01-07 18:32:00 i Allmänt,

Vi firade hela nya familjen julen hos mina förlädrar. Vi for dit ca 2dagar före, då var vi och förberedde lite inför julafton med mat och pepparkakor! Min Mommo fyllde också år den 23:e så vi for dit och åt lite smått och gott. På julafton när vi vaknade klädde vi på Minéa hennes nya julklänning. Sen var det bara att vänta på maten! Till. morgonmål åt vi tomtegröt. På kvällen kom min mommo till oss så började vi äta. Det fanns massor! I fiskbordet hade vi bl.a rökt lax, gravad lax, Rom, rosolli, potatissallad, potatis och massa olika sorters sillar. Till varma maten hörde julskinka, mina gjorda köttbullar (med kanel och kryddpeppar), kålrotslåda, morotslåda, leverlåda, potatislåda, ärter m.m. När vi hade ätit var det dags för efterrätt och julklappar! Gissa vem som fick mest? Jo Minéa förståss, haha. Fick själv också ganska mycke, men det mesta var gemensamt till mig och Robin. Av Robin Fick jag singstar till ps3 med 3st singstar spel de va så snällt <3 Sen fick vi lite pengar, kärl handdukar och såntdärnt. På juldagen kom mina småkusiner och hälsade på från huvudstaden samt min mommos syster. De kom bara av och ann för att byta julklappar. Sedan for de vidare. Följande dag var det dags att fara hem igen, men före det åt vi lutfisk. Kalla mig konstig, men jag tycker det är gott! Ivarjefall om man kryddar sin sås tillräckligt bra ;) När vi kom hem var det bara att ta det lugnt! För huh, vad man blir mätt och trött av julmat.
 
Pepparkaks bakning på G ! (min syster eve)
 
 
Dom bästa <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela