Gerbiler

Publicerad 2013-01-28 12:34:00 i Allmänt,

Visste ni att jag har gerbiler? haha, det är kanske inte så många som vet det, men jo det har jag! Mi&My
Mi är grå och snäll My är gulvit och mindre snäll :) Men söta är dom ju med förståss och är inte till så mycket jobb! Måste väl skriva om dom också då ja skriver om allt möjligt annat konstigt. 
Vi var egentligen påväg när vi just flyttat in hit i Åbo för att skaffa fiskar till mitt akvarie jag fick med hemifrån. Vi for då till djurbutiken och kollade på fiskar. Sen såg jag på alla priser att herrigud hur dom är dyra! Växterna och prydnaderna var ju inte så billiga heller, sen slo det mej att jag kommer ändå aldrig orka rengöra akvariet, det har jag aldrig orkat då vi haft fiskar hemma i ekenäs, pappa har gjort det ungefär och sen samlas det bara massa alger när solen lyser in som e så jobbiga att få bort. Så vi får och se på "billigare" alternativ. Såg några unga gerbil honor. Robin hade hemma hos sig en bättre bur för gerbiler + saker eftersom de hade haft hamster förut. Vi bestämde oss att det blir lättare och billigare med gerbil, dock måsta vi ta 2st för de trivs inte ensamma men det gjorde inget. Hade ändå länge viljat ha gerbiler så jag ahde läst ganska mycket om hur man skötte dom. Så vi kom hem med 2 gerbiler istället för akvariefiskar ! :) Och nej, katterna äter inte upp dem. Dom kanske skulle vara lite sugna, men nej. Nu bryr dom sig inte så farligt mycket om dom längre, ibland kan dom leka med dom från andra sidan och skrapa på glaset, eller om man ska städa buren eller annars bara peta där nånting så är Lucy där direkt och tittar in i buren, men hon vet att hon inte får röra så hon bara ser med stora ögon. Ensam vågar jag försåss inte lämna dom med varann så att buren är öppen!
 
My
 
Mi
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela