Dopet närmar sig

Publicerad 2013-01-14 13:32:00 i Allmänt,

3.2 är dopet, visst är det ännu en bit dit men det går ju så himla snabbt! Vi har nog ungefär allt under kontroll. 
Vi har bokat församlingshemmet, där det blir kaffe efter att vi varit i kyrkan. Dopet kommer att vara i Ekenäs. Det kommer ganska mycket folk så det finns inte så mycket utrymme för vänner, så dom ända som kommer är vår släkt + gudföräldrarna. 
Vi har redan get ut uppgifter vem som skall baka vad. Det skall finnas smörgåskakor, bullar, torrkakor, kex, Gräddtårta och säkert massa annat. Dopklänningen har vi också fått. Det fanns inte så mycket att göra för mig och Robin, men det vi skall göra går ju inte så bra. Haha. Vi har ingen präst ännu, vi vet inte hur vi ska göra i kyrkan osv, men det ordnar väl sig, dom sa ju från kyrkan att dom skulle ringa upp igen lite senare, men det skulle vara bättre att få veta lite mera nu! 
Det jag mest har problem med är VAD SKALL JAG HA PÅ MIG? Tur så är jag inte den ändå som har det problemet, Minéas gumor Emmy har samma problem. Det är ju så mycket enklare att vara man, då sätter man ju bara kostym på sig ungefär, visst kan det vara dyrt, men mycket enklare + att man kan ha den kostymen flera gånger! 
Vet int ens vad man skall ha på sig på dop, man kan ju ha kavaj, men det är absolut inte min stil skulle se helt tokig ut. Det blir nog klänning för min del tror ja, har inte någon gammal.. tror jag. Kanske jag slipper och shoppa. Får hoppas.
 
 
 
Något sånt kanske? I den stilen, men nog något på för ska ju ändå vara i en kyrka.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela