Veckoslut

Publicerad 2013-02-11 12:31:00 i Allmänt,

Har inte hunnit skriva så mycket nu, men om någon är intresserad av mitt veckoslut så gick det till såhär:
Fredagen var vi på morgonen till rådgivningen för Minéas månadsgranskning, altså hon ska mätas och vägas och sånt varje månad. Hon hade vuxit bra och väger nu 6kg och är 63cm lång. Stackarn fick också vaccinationssprutor :( 2st i låren + nån som hon skulle svälja. Tyckte så synd om henne, men hon glömde det fort så de var ju tur. Nästa månad får hon kanske också börja smaka på riktig mat, spännande! 
Efter rådgivningen for vi hem, la Minéa ut för att fortsätta sova och jag och Robin somnade själv på soffan också. Sen fick vi brått till Minéas fammo som skulle vara barnvakt så länge som jag och Robin var ute och äta. När vi lämnat Minéa for vi först till skanssi där jag köpte Emmys födispresent ;) Sen träffa vi Krisse och Miksu där, det var rolit att prata med dom en stund :) Sen fortsatte vi och for till amarillo och äta. Vi tänkte spendera lite tid tillsammans eftersom vi inte hinner göra det så mycket mer men vi hade roligt och åt i lugn o ro. Robins pappa hade gett pengar så vi skulle slippa ut, det var ju snällt :) När vi hämtade Minéa hade det tydligen inte gått så bra hon hade skrikit i ca1 timme så de hade hamant fara ut och åka bil med henne så hon skulle lugna sig, hehe. Hon är i den åldern nu att hon börjar bli lite blyg, stackarn. Som tur fick hon inte feber ivarjefall som kan komma som bieffekt efter vaccinationen. 
På Lördan var vi bara hemma allihop, städade lite, såg på film och åt gott. Vi hade det helt mysigt. 
På Söndan gjorde vi inte heller så mycket, fast på kvällen for vi ut och gå en sväng. Sen film, som vanligt :) meet the parents + meet the fockers såg vi på :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela