Lilla Jul och lite Annat

Publicerad 2013-12-04 12:33:55 i Allmänt,

Jaha December är här då. Som jag skrev i det senaste inlägget om att min julfiilis alltid är i förtid och försvinner när julen närmar sej. Detta har hänt i år igen :D Nu har jag haft min julfiilis så nu tycker jag det skulle kunna bli sommar igen.  Hah, typiskt mej. Hoppas den skulle komma tillbaka till julafton. 
Egentligen har vi inte ens hunnit göra något juligt. Alla julklappar är oköpta, inget julpynt i lägenheten, ingen julbakning. Kanske vi hinner :D
 
Nu har vi med Minéa äntligen varit till somhallen och simma, för hon har äntligen fått en simdräkt. 
Minéa trivdes jätte bra och tyckte det var såå skoj! Hon skrattade och plaskade för fullt. Vi blev även filmade och kommer att komma på BUU-klubben ;) Haha! Nu är vi riktiga kändisar. Vet inte när det kommer men ivarjefall. Efter allt simmande när vi kommit hem tillbaka blev somnade Minéa direkt i sin säng och sovde närmare 3 timmar! 
 
Lillajulen firade vi hos min faster med god mat på Fredagen. Tyvärr slapp inte Robin med för han satt fast i milin :( 
På Lördagen for vi på julgatgans öppning med mamma och Minéa. Vi såg Mumina live, men Minéa tycktes inte reagera på dom destu mer, fast som ritade är dom nog jätte intressanta :D 
Emmy var där med sina sköt åsnor så Minéa fick 2st gratis åkturer! Tack så mycket. Det var nog så roligt tyckte hon, även om hon trodde att åsnan var en "hauva" .. Fick inte sådär jätte bra bilder, eftersom min syster inte direkt är van vid min kamera..
 
På Lördagen efter allt åsne ridas var vi alla frusiga, det var så himla kallt ute!  På kvällen slapp Robin ut så for vi till Pargas på 8 och 18 års kalas :) Robins brors och systers kalas. Det bjöds på massa gott. 
Minéa fick ny kompis där som hon tyckte det var så roligt att leka med. 
Sen var vi i vår lägenhet i Åbo ända till Måndagen.
Vi åt tortillas och usch vad det var gott! Efter den här bilden vill säkert alla ha tortillas ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela