Allt möjligt

Publicerad 2013-12-18 10:15:48 i Allmänt,

Tänkte igen skriva en liten update om vad vi gjort de senaste dagarna. Tyvärr händer det inte så där jätte mycket för tillfället. Vädret är tråkigt osv. 

Vi har varit med Robin och Minéa på julmarknaden. Vi åt lite grillkorv och gick omkring. Vädret kändes helt otroligt kallt, fast det inte egentligen visade så kallt på metaren då vi kom hem. Nåja, benen förfrös jag (för andra gången redan den här vintern) och Robin sin haka. Heh.
 
Vi har bakat pepparkakor igen! Jultomten till vänster är Robins egna mästerverk, med lite ändringar hehe.. Efter en liten olycka. Robin hade skärt ut formen på jultomten själv från degen med kniv och lagt hela sin själv på att dekorera den, sen for vi av och ann till butiken efter glögg, när vi var tillbaka hade Nala stigit på jultomtens skägg och öga :( sen lyckas jag försöka lyfta den så att luvan spricker. Försökte fixa luvan igen, men det kanske inte blev så bra haha.... Den snygga surpuppapepparkakan har ingen annan än jag själv gjort.
 
Minéa fick ny frisyr! Nu ser hon ivarjefall inte ut som en liten bebis längre :( Kanske inte världens rakaste pannlugg, men jag gjorde mitt bästa ! Är inte så lätt när hon inte kan vara stilla för en sekund! Jo, hon var lite vild på bilderna, så dom blev inte så jätte lyckade.. :D
 
Jahaa, inatt blir det sista natten vi bor här i Ekenäs, för imorgon slipper Robin ut från milin! Huuh, det känns konstigt, kan inte riktigt tänka mej det. Kommer nog bli helt skönt att få sitt "gamla liv" tillbaka, men ändå på något sätt vill jag inte det. Skulle vara helt perfekt om vi skulle flytta tillbaka till åbo och fortsätta leva så vi gjort, men sanningen är att när vi väl flyttat dit, vet jag att då närmar det sej.. Skolan närmar sej. Att lämna Minéa. Vet inte alls om jag klarar av det.. Kommer vara så tungt och säkert det svåraste jag någonsin varit med om. Kanske jag inbillar allt i mitt huvud så mycket värre än vad det egentligen kommer vara, eller så är det lika hemskt. Åh, om jag bara hade ivarjefall ett halvår kvar. (Nej jag har inte skaffat glasögon, lånar bara min mammas läsglasögon...:D)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela