Varma Augusti

Publicerad 2013-08-04 21:32:00 i Allmänt,

Den här veckan har det varit jätte fint väder! Har inte hunnit nästan alls vara på datorn. Eller jag kanske har hunnit, men har inte på det sättet haft lust, när det finns så mycket annat att göra. Under veckan har jag tex träffat Tanja efter en lång stund! Riktigt roligt hade vi, förutom en äcklig fyllo gubbe som kom och störa oss när vi satt på en gräsnatta med Minéa. Vi packade bara ihop alla saker och gick iväg. Usch att det skall finnas såna människor. Blir riktigt arg. Vi for till Seppälä en sväng men vi hitta ingenting där, inte för att vi såg så extra noga, men i Canny hittade jag en toppi som jag jätte mycket tycker om :) Annars gick vi väl mest omkring på stan och pratade. 
 
Mest har jag och Minéa suttit ute på gården med Vippe ungefär :)
 
 
På Fredagen kom äntligen Robin ut från milin igen. Vi hade inte direkt någo planer för veckoslutet. På Fredagen for vi bara till butiken och köpte lite gott så såg vi på film, Robin sovde säkert halva kvällen. 
På Lördagen efter att Robin vaknat gjorde vi oss alla klara och så for vi till stranden. Det var helt super varmt ute ! Jag och Minéa simmade. Vattnen var jätte varmt, kunde vara i hur länge som helst nästan men simmade ändå bara en liten stund. När vi kom hem igen grillade jag åt hela familjen. Var en lite konstig stämning i hela familjen den dagen tyckte jag. Kanske var det varma vädret? Vet inte. Alla var bara så himla sura på varann. Det liksom sprider sej. Om nån är det blir alla. Så var inte kanske så jätte lyckad matstund. Måste säga att det inte var en så lyckad dag heller. Vi satt sen bara resten av kvällen framför tv:n och såg på när Vippe spelade. Fast vår strand resa var lyckad ivarjefall!
 
 
Idag vaknade vi alla lite tidigare så gick jag, Robin och Minéa in till stan. Vi stannade också på vägen i en lekpark. Härligt!
Tyvärr efter det var stämningen lite sämre igen. Mamma var typ stressad för att hon ska imorgon ha party light. Hon hamande vara inne och städa nästan hela dagen fast det var fint väder. 
Robin var ännu trött så han nu bara satt inne och vilade hela dagen ungefär. Jag sen igen var full med energi och ville så gärna sitta ute i solen med honom när det var så fint. Våra humör kanske inte direkt passade ihop. Aå det var ju lite mindre roligt. Slutade med att Robin for ner i källarn och lade sej i sängen, jag och Minéa kom efter en stund efter och så somnade vi alla 3. Så dit for sen den dagen igen :/ När vi vaknade var solen borta...
Efter att vi sovit blev Robin äntligen pigg. Just då. Så var det inte många timmar kvar tills han skulle tillbaka till milin..
Före det for vi iallafall och hälsade på min fammo och min faster! Vi hade roligt och solade började lite titta fram igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela