Minéa får nya saker

Publicerad 2013-08-19 11:52:35 i Allmänt,

Under veckan har jag träffat både Emmy och Lina som har varit roligt, som vanligt ;) Har också äntligen fått en ny telefon så jag kanske blir lite mer aktiv att svara i den, hehe. Det blev då en Röd Nokia Lumia 920. Är nog nöjd! (Hittils) Och Vippes operation gick ju förståss bra :) Han kom hem i bra skick och idag for han redan till Pargas till Skolan.
 
 
Har Varje vardagskväll nu varit på Teorilektioner med bilskolan. Har nog lärt mej ett och annat nyt måste jag säga. På Fredagen var jag till och med och körde en timme. Har nu hälften av teorin gjord, den här veckan fotrsätter det och sen är jag klar med den. Så snabbt går det! Körningen gick nog bra, fast var helt super nervös när jag bara har kört med pappa förut. 
 
 
På Fredagen efter att jag hade varit och köra hämtade Robin och Minéa mej och så for vi till Åbo. Jätte skönt var det att fara dit för en stund igen!  Försökte få Minéa att sova i egen säng men det är ju nästan så gott som omöjligt..! Först hamnar hon somna i vår säng, sen måste man försiktigt så att hon inte vaknar lyfta henne till egen säng. Hon sover där några timmar, sen vaknar hon på natten och är jätte arg för att hon märker att alla är så lång ifrån. huhhu! Idag tror jag min pappa ska lägga upp en säng här i Ekenäs också så får vi öva lite till och hoppas att det skulle funka.
 
 
Lördagen var typ full med program! Vi vaknade, åt morgonmål och så satte vi oss i bilen påväg mot shopping. Inte "vanlig" shopping, för den här gången var det bara åt Minéa. Inte kläder utan andra saker hon behöver! Vi for till 3 olika baby butiker i Åbo och köpte någonting från alla. Vi såg lite på priser att i vilken butiken just den saken vi skulle ha var billigast om de ens hade samma saker. Minéa var super duktig och var med och provade allt. 
I den första butiken köpte vi:

Baby Monitor
Det borde vi igentligen har köpt för länge sen, men vi har bara hela tiden ungefär glömt bort det.. Så nu efter 9 månader har vi äntligen gjort det... Har ju varit så himla jobbit och hela tiden mellan ungefr 5 minuters mellanrum springa och se om Minéa sover eller inte. Dom är ännu på laddning (för nån klant hade tagit bort stöpseln till laddaren och satt i sin egen telfon laddare istället när jag tänkte att jag skulle ladda monitorn över natten....) så slipper inte att använda dom ännu, men kanske sen. Hoppas dom funkar..!
 
Vagn (Emmaljunga)
Den fanns faktist bara i ena butiken. Minéas gamla vagn är ju begagnad och börjar nog vara i så dåligt skick.. Den var nog helt bra när hon var mindre, men nu när hon är större och vill mera sitta i den så är den ju usel! Ganska ful faktist. Nå nu har hon en ny jätte fin som hon kan ha så långe som hon använder vagn! Så några år till. Man kan nog bra sova i den nya vagnen också, man kan nog ställa i den i nästan ligg läge. Den gamla vagnen har vi nog mest ifall hon vill sova ute på gården ibland och lite som reserv vagn. (Monitorn och vagnen var fr¨n samma butik)
 
 
Matstol (Stokke,Tripp trapp) 
Jätte bra matstol! Kanske lite dyrare än vanliga men jätte behändig. Minéa kan ha den t.om. tills hon börjar skolan. Den går att laga på så många olika sätt. Hon har nu haft en tillfällig här i Ekenäs från Ikea. Den har nog funkat, men nu har hon lite bättre, ivarjefall när man tänker på när hon blir lite större. Det fanns massa olika färger av den, men den mörkruna i trä var nog mest i min smak, jag som tycker om lite mörkare saker. Dynan i den måste ju förståss bli rosa åt lilla prinsessan ;) Går dock att byta ut om man vill ha annan färg. Så den är inte bara behändig, utan snygg också.
 
 
 
Bilstol
Den gamla bilstolen började bli för liten, så vi tog nästa. Den är vänd mot vårt håll och lite större och mer funktioner. Man kan ändra nackstödet, höjden, fötterna. Bra va? Hon kan ha den några år till! Det här köpet var typ det vi behövde mest! Ny bilstol, så nu är det väl ny bil som saknas? ;) 
 
 
Efter vår lilla shopping tur blev det ca 2 timmars dagssöm för oss alla 3 och sen for vi till Minéas fammo och åt varma smörgåsar med sallad! 
På Söndagen kom vi tillbaka till Ekenäs och Robin for tillbaka till milin :( Före vi kom till Ekenäs städade vi hela lägenheten riktigt ordentligt! Robin städade mest, vet itne hur många timmar han städade! Har nog den duktigaste pojkvännen <3
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: jennyy

Publicerad 2013-08-20 17:36:56

Va kiva att ni hitta så mycke! Säkert mindre kul för plånboken men, hehe ;) Saknar eer kimisaar :(<3 hade tänkt önska dej lycka till i bilskolan men de glömde ja ju så lycka till i efterskott ;D

Svar: Joo, nå de a sånt honfaktist behövd så :Do nä kanske int så rolit fö plånboken;) Vi saknar dej också kimsi :(Hoppas vi ses snart igen <3 Haha, tack tack :D har sista teorin ida också;)
Emilia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela