Fin fina veckoslut

Publicerad 2013-08-11 20:50:58 i Allmänt,

Det här veckoslutet när Robin kom hem gick mycket bättre än förra tycker jag. Robin var inte lika trött så vi båda var på bättre humör. Den dagen på morgonen lärde sej Minéa mittiallt att krypa!! Blev helt jätte förvånad. Hon är så duktig! Lite senare den dagen(ännu före Robin hade kommit) så drog hon mittiallt upp sej själv och stå genom att ta stöd av soffan! Robin fick ju lite bra överraskning sen då han kom när jag berättade vad hon lärt sej på 1 dag!
Annars gjorde vi inte så mycket på Fredagen. Vi cyklade till butiken, jag och Robin för att köpa lite mat och mjölk till Minéa. Haha, tro det eller inte, men det har vi aldrig gjort förr. Alltså cykla tillsammans. Måste säga att det var ganska roligt fast jätte random. Måste nog skaffa sen till Åbo en cykel också! 
När vi kom tillbaka började pappa grilla mat. Gott var det. Vi somnade tidigt så det blev inte så mycket annat gjort den dagen.
På lördagen vaknade vi med Minéa redan halv 7? Hon brukar inte vakna så tidigt, men något gjorde ivarjefall att hon inte ville sova längre. Att hon vaknat tidigt + att hon sov dåligt på natten hade också "konsekvenser" med sej. Alltså, hon sov jätte lång dagssömn. Vi hade bråttom till Gigantti så vi måsta lite försiktigt väcka hon efter en så lång stund! När hon vaknat fick min mamma vara barnvakt så for jag, Robin, pappa och Vippe till Gigantti, där vi spenderade jag vet inte hur mycket tid! Kändes som om vi var där i evighet. Var så mycket som skulle ordnas. Var faktist lite pinsamt. 1. så har min pappa betalat min telefonräkning så vi skulle byta ägare så att jag själv betalar mina telefonräkningar. 2. Jag skulle köpa en ny telefon, för som jag sa tidigare så funkar den gamla ju inte mer.. och det skulle kosta 200€ att fixa den, neeeeej neej. Nåja, den telefonen jag ville ha fanns nog, men den färgen jag ville ha fanns inte i lagret. Så han i gigantti beställde en åt mej som borde komma i nästa vecka nångång. Så hamnar tyvärr ha pappas gamla en stund till. 3. Pappa köpte en ny telefon åt min mamma. En likadan som jag fast annat färg!! och hon fick sin direkt. 4. Vippe köpte åt sej en iPad Mini. 5. min syster fick bytt sin telefonräkning till någon billigare. 6. Hon köpte dan före därifrån en tab. 7. Pappa skulle kolla hur mycket han betalar telefonräkning och skulle kolla om han också skulle byta. Hmm, jaa det var väl det! 
På kvällen for vi för att simma :) Ändast jag, mamma och Minéa simmade. Skönt var det ! Efteråt. Robin grävde int Minéa i sanden, oj så hon blev söt! Efter det kröp hon själv till vattnet och lekte där med klännig på och allt!
Idag på Söndagen for vi till Hangö för att äta ute på restaurang. Vi åt på en restaurang som hette Pirate. När vi kom till Hangö märkte vi att vi hade glömt vagnen hemma så vi kunde inte riktigt gå omkring där och titta. När vi märkt det, så märkte vi en till sak, jo Minéa hade dragit sol hatten av sej på gården i EKENÄS utan att vi märkt något.. Solen var jätte stark, så visste inte riktigt vad vi skulle göra. Tur så hade jag med mig i väskan ett par av hennes strump byxor som jag lagade till Hatt. Haha. Maten var helt okej där. Valde bara lite dåligt. Jag valde en pizza och det fanns en som hade lax på sej. Tänkte att det låter gott så jag valde den, men det passade inte alls på pizza! 
Efter att vi ätit for vi tillbaka till Ekenäs. Vi satt på gården en stund och sen for vi till stranden och simma igen. Alla 3 doppade vi oss, Robin t.om!! För första gången i år! ;) och säkert sista.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Emmy

Publicerad 2013-08-11 21:32:31

Nej huhhu vilken gigantti resa, men tur att du nu äntligen fick fixat en ny telefon :D Ja sku int ens ha fatta att de va strumpbyxor om du inte ens hadd skrivi de XD nice! :D de lät som om ni hade ett helt super veckoslut! (Y)

Svar: Joo, deva lite pinsamt nog...:DJaa nå fixat o fixat, ändåkomer den aldri:D Ja bord designa strumpis mösor då ;)Dehadvi:)
Emilia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela