Vårt Veckoslut

Publicerad 2013-04-22 09:55:00 i Allmänt,

På veckoslutet hade vi ganska fullt upp igen, fast på ett bra sätt, vi satt inte bara här hemma och gjorde ingenting som jag trodde att skulle hända. Ett stort plus var också att Robin inte hade jobb det här veckoslutet så vi kunde hitta på lite mera :)
 
På Fredagen så for vi lite mitt i allt till Ekenäs, vi visste inte riktigt vad annat vi skulle göra. Det var en helt bra idé för det är så skönt när man inte måste tänka på samma sätt vad man skall laga för mat och fara till butiken och så där. Vi kom ganska sent så vi hann nu inte göra allt för mycket ändå. Vi åt mat, var på datorn, sen skulle  vi alla titta på en film men det blev inte riktigt till något för alla ville typ se olika filmer och sen när vi äntligen valt en så var klockan så mycket att det blev sovdags. När vi farit halvt för att sova så e tydligen inte Minéa trött längre, så vi for upp med henne och så satt vi och diskutera lite och hörde på lite roliga skvaller mamma och pappa berättade för oss :) 
På Lördagen vaknade vi ganska tidigt. Jag kokade åter igen gröt åt Minéa och herregud, hon åt det ! Blev helt förvånad, men hon svalde det och tog fler skedar än bara 1, fast hon såg ju lite lidande ut men det är ju framgång!  Min syster Eve hade dansföreställningar i Karis hela dagen, så jag, Robin och Viljam for till Karis en sväng för att hålla henne sällskap på pausen, för hennes kompis var sjuk. Vi åt lite hese mat i karis abc för att ha något att göra, sen körde vi ganska länge omkring i Karis bara. Robin hittade sin moffas mammas hus som han inte varit till på ca 10 år, det var ju lite random tyckte jag.. :D Under tiden vi var i karis så var ju förståss mamma barnvakt. När vi kom tillbaka lagade jag maten med mamma och Robin och pappa byggde ihop ett växthus som vi skall ha på gården. Ganska tufft, men det var tydligen ganska invecklat så dom blev inte färdiga på den dagen
 
På Söndagen kl 11 var det ett stort barnloppis i Ekenäs (kanske 115 försäljare). Vi for dit med Robin, mina syskon och Emmy. Det var helt massor med folk där och alla bra saker for direkt och folk bara drog i allt, hah det var lite galet. Inne var det ju så trångt att man inte knappt kunde röra sig. Så vi fick inte så mycket köpt, MEN vi fynda en oanvänd flytväst åt Minéa för bara 15euro! Det var just det vi behövde, men dom kostar ju ganska mycket. Så nu slipper hon till sommarstugan och ut och åka båt på sommaren (eller före) om vi så vill :) Vi blev nog jätte nöjda med det köpet, den skulle säkert farit direkt om inte Robin typ sprungit efter den, haha.
 
Efter loppiset for vi tillbaka. Emmy kom med. Jag och Emmy for ett varv ut och gå och talade om lite allt möjlit som vanlit, det var ju så jätte fint väder! Solen bara sken och det var ganska så varmt! 
Efter att vi ätit for vi tillbaka mot Åbo, vi förde hem kattorna och sen fortsatt vi ännu vår resa mot Pargas för att träffa på min kompis Miksu och hennes pojkvän Krisse :) Vi var där på kvällen och dom hade helt jätte fin lägenhet, så nu blev jag och Robin lite sugna på att skaffa ny lägenhet :D Fick också äntligen träffa doms jätte söta katt Tifflan :) Minéa blev lite vän med den, den sprang inte iväg lika mycket som våra kattor tyckte hon :D 
Miksu hade också bakat en jätte god choko kaka ! :) Hoppas man träffar dom snart igen:)
När klockan började närma sig sovdags igen så for vi därifrån och fortsatte ännu vår resa, men det här blev en snabb visit hos Minéas fammo som också då bor i pargas. Vi for dit och snyltade morgonmål för vi hade inget hemma, haha. Sen hade hon köpt en tuff gå leksaks grej åt Minéa som är på bilden. Jätte tuff ju! Hon provade den idag en stund och tyckte den var jätte rolig! Hon kan forståss inte flytta sej med den så bra ännu, men den var ju rolig när den hade massa ljud och krims :) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela