Skolgång

Publicerad 2013-04-24 12:07:00 i Allmänt,

Åh, att bara tänka på hur jag skall göra med skolan får mej att bli jätte stressad. Vet inte egentligen alls vad jag skall göra med den.. Jag har ju så lite kvar av skolan, men har ingen motivation alls att fara dit även om jag måste. Vill inte alls bli kock.. Har tyckt så ända sen ettan ungefär och känslan har bara blivit starkare och starkare.. Undrar egentligen varför jag inte slutade för länge sen? Fast om jag hade slutat vet jag inte ändå vart jag skulle ha farit. En orsak att jag lyckats stå ut såhär länge är för att jag trides så bra med min klass, men nu när jag inte mera går på den klassen så undrar jag verkligen hur jag skall klara av det här! Inte för att jag skulle vara så mycket i skolan, men ändå tillräckligt mycket, har mitt slutarbete kvar i köket som jag nu måste göra med helt obekanta människor.. skönt.. + vara annars bara i köket en till period, resten är praktik som jag också avskyr. Vill inte alls vara i något kök! Det är så inte min grej. Visst är det roligt att göra mat ibland och jag är säkert helt bra på det och så, men jag vill inte jobba med det. Usch nej, alla gnälliga kunder, hemska arbetstider, svettit, sura arbetskamrater, stress osv. 
Bara jag kommer på vad jag vill bli så studerar jag om, borde ändå få ganska mycket till godo när jag har en utbildning (om jag lyckas bli färdig) 
Har funderat massor på saken men har bestämt mej att försöka fara tillbaka till skolan i December, tänkte först fara i höst efter sommarlovet men efter längre fundering kom jag fram till att det skulle bli jätte jobbigt, för det första far Robin in till milin i sommar så jag skulle måsta vara i skolan, sköta Minéa helt själv, fixa nån barnskötare, kuska på henne, handla, laga mat, göra färdigt slutarbete, umgås med Minéa, laga mat oss och massa sånt, jag som inte ens har körkort! Skulle ju aldrig lyckas va? Eller kanske men skulle ju vara helt förstörd. Får hoppas jag klarar av att få körkorte i sommar när jag ändå ska bo där då, det skulle lätta massor, eller jag måste få körkortet, så är det bara! 
Kom på att om jag far tillbaka i December så skulle det vara mycket lättare för då kanske Robin har sluppit ut och jag skulle få hjälp. 
Efter skolan vet jag itne om jag börjar jobba direkt elelr utbildar om mig, jag vet att börjar jag jobba så blir jag sökert fast i jobbet och då gör jag något som jag inte vill.. men om jag fortsätter studera tar det längre före jag får ett jobb, huh jobbigt jobbigt. Får faktsit se hur det här blir! 
 
 
                                                           
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela