Katt födelsedag och Baby månadsdag

Publicerad 2013-04-13 10:31:00 i Allmänt,

Har haft en lite mer händelserik vecka, eller inte egentligen men den sir i varjefall lite annorlundare ut än de andra. Skönt med lite variation här i livet ibland, hehe.
 
På Onsdagen fyllde mina 2 gulle katter Lily och Lucy 2 år! <3 Jag tycker jag har haft dom hur länge som helst, fast tydligen så har jag inte ens haft dom 2 år ännu. Konstigt!! Fast dom har sina busiga stunder, förstör saker, gräver i blommor, kisar på olika ställen ibland och mycke till så är dom ändå dom bästa katterna som finns! Hoppas dom lever ännu MÅÅNGA friska år :)
 
På Torsdagen blev Minéa 5 månader + att hon hade sin första namnsdag ;) Hon ändras jätte massor hela tiden och lär sig nya saker, det är jätte intressant att se hur hon faktist utvecklas.
På Torsdagen kom också hennes gumor Emmy på besök till oss. Vi såg på film (American history x) men vi hann inte se den färdigt före Minéa vaknade. När Robin slutade så for vi alla till skanssi för han behövde nya byxor. Jag råkade också i "misstag" köpa 2 st skjortor, hehe. Det blev Greenz broiler ceasar sallad till mat, nam! När vi ätit färdigt for vi till City market för att köpa namnsdags present åt Minéa + lite gott till oss. Hon fick av mej & Robin massa olika pilttin, velling och en prinsess skallra grej. Av Gumor Emmy fick hon en tuff elefant leksak man hänger i bilstolen :) När vi kom tillbaka hem fortsatte vi en stund att se på filmen, men vi blev på hälft igen för klockan blev sovdags. Emmy blev också övernatt förståss.
 
På Fredagen efter att vi stigit upp gjorde sej jag och Emmy  färdiga för att fara till IKEA. Före skulle Emmy mata Minéa med lite piltti, haha det var lite roligt att se på ;) Vi for med Emmys bil för Robin var på jobb. Hon var jätte duktig som vågade köra! + att hon gjorde ju sin första fickparkering :D Ja så vi överlevde och for och shoppa i IKEA. Hittade nu inte så jätte mycket för behöver inget därifrån egentligen, är nu bara roligt att se på saker, men det blev ivarjefall en låda som man kan sätta alla Minéas leksaker, blå sand, en dörrmatta och 4st foto ramar. 
När vi kom hem igen så såg vi äntligen färdigt filmen. När Robin kom hem skulle vi fara och handla mat, Emmy fick bli hemma med Minéa som barnvakt. I butiken så träffade vi på en riktig överraskning som jag faktist inte tänker skriva mer detaljerat, men skulle ivarjefall inte trott att jag skulle träffa och tala med den människan! Vilken fegis måste jag säga, nåja kanske man nångång träffar den människan igen.. Vem vet? Före vi for tillbaks hem for vi via posten och hämtade mitt och Minéas paket från H&M, jej! Hemma blev det mat och sen körde Emmy hem. Jag och Robin hade lite "detektiv juttun" som vi gjorde på datorn.. höhö :D
 
 
 

Kommentarer

Postat av: jennyy

Publicerad 2013-04-13 10:55:39

oj! grattis ti kissona o minea! :) lite i efterskott, hehe..

Svar: dom säger tack :D
Emilia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela