5månaders kontroll

Publicerad 2013-04-17 12:33:00 i Allmänt,

Igår var vi till rådgivaren på Minéas 5månaders kontroll. Hon väger nu  7,9 kg och är 69cm lång. Hon växer så fint och allt är bra :)
Tyvärr fick hon också pick :( 2st i låren. Det är så himla obehagligt att se när hon får dom när hon bara skriker, usch hur jag tyckte synd om henne! Men tur så glömde hon de ivf om en stund så allt var bra igen. 
Robin tog en hemma dag igår så vi såg färdigt en film när vi kom hem och Minéa for ut och sova. När hon vaknade så for vi alla 3 till butiken och handlade mat. Det blev ugnslax och vitvinssås. Nam.

Idag på morgonen steg jag upp och var duktig och kokade gröt. Rådgivaren föreslog att Minéa skulle kunna börja äta gröt på morgonen. Tror ni att det dög? Nej det gjorde det ju inte ! Hon tyckte det var jätte äckligt och spottade bara ut det. + spydde. haha. Voi nej. Sen testade jag att lägga i olika saker, men nej det var ändå hur äckligt som helst. Hon tycker inte om potatis, morot eller blomkål heller. Huhhu. Fast kanske hon nu börjar snart tycka om de, hon måste säkert bli lite van först, så det är bara att fortsätta kämpa :D Får ta paus me frukten och bären så hon inte fastnar för mycket på dom.
 
Minéas ring som hon fick på dopet! Hon ville vara fin och prova den idag.

Kommentarer

Postat av: jennyy

Publicerad 2013-04-17 18:47:59

stackars liten me sprutor :( haha vem månne hon ärvt sin mataptit av ;)

Svar: Jo :( hahah! Vet int :D
Emilia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela