I can't believe it!

Publicerad 2012-10-25 13:20:04 i Allmänt,

Fick veta att jag är längre inne i graviditeten än jag trodde, beräknade tiden är ren nästa månad. Altså 25.11.12. MEN de sa också att den kan komma tidigare tillochmed om en vecka men det kan också ta över en månad. Är så himla nervös! Vi fick veta att det blir antagligen en liten flicka och hon hade jätte långa ben sa dom. Kanske hon blir  en modell nån dag ;) Så nu har jag då mammaledigt, får inte jobba mera eftersom jag har så pass tungt jobb när jag är på praktik att lyfta saker så de kan vara dåligt. Helt skönt att bara ligga hemma faktist, men lite långtråkigt. Tur så har jag sällskap av mina 2 underbara katter. Våra föräldrar tog förresten saken jätte bra :) De blev glada över att de ska få ett barnbarn. Hehe. Nu är det då att börja köpa det viktigaste och vara beredd, eftersom jag kan hamna till sjukhuset nät som helst. Vi köpte igår en begagnad bilstol, eftersom det är ett av de första sakerna man skall köpa så vi får hem lilla pärlan sen. Ska på veckoslutet och kanske se på lite loppis om vi hittar någo fina begagnade billiga kläder. Det brukar nog finnas massor av sånt. Förståss kommer vi ju få av släkten lite saker och sånt, men det är ju ändå alltid kul att köpa själv också. Vi var även till KELA och fixade alla papper klart, mammaförmånaer, mammalådan, barnbidrag osv :) Vi skulle få allt så snabbt som möjligt, i varjefall mammalådan. Den verkar jätte händig eftersom man kan ha bebisen i själva lådan och sova i början, och annars också innehåller den massor så som kläder, matsaker, och massa annat. Hoppas den kommer snart! :) 

Just nu ligger jag och ser på magic mike med katterna mina. Får se om jag somnar för jag sovde inte så mycket inatt och är jätte trött, hehe. Hamnade ta lite vitaminer också och sen måste jag äta järntabletter eftersom jag har lågt hemoglobin. Får hoppas jag blir piggare nu när jag börjat äta dem !
 
 
 
                                                                 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Finlandssvensk 21 årig mamma till min älskade dotter Minéa. Är utbildad kock, men jobbar som närvårdare för tillfället. Är tokig i katter. Har 2 st kattsystrar, Lily och Lucy.På min blogg kommer det finnas lite allt möjligt som tankar, vardagen och säkert en hel del bilder. Hoppas ni trivs här! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela